Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Lettvinte påstander om pensjon fra NHO-service

NHO-service har beskyldt Fagforbundet for å bløffe om pensjon i private sykehjem. Sannheten er at vi tok for lite i. Svært mange ansatte i disse sykehjemmene får ikke gå av med pensjon ved 62 år i det hele tatt, de tjener rett og slett for dårlig.

Vi markerer støtte til de streikende – Rødt-bånd aksjonsdag fredag 24. august

Alle medlemmene i Fagforbundet oppfordres til å vise sin støtte til de streikende sykehjemsansatte i Oslo og Akershus. De kjemper en kamp som er viktig for oss alle.

-Vi er stolte over at dere tar kampen

Nestleder i LO, Tor Arne Solbakken besøkte de streikende medlemmene i Fagforbundet Oslo for å fortelle at de ikke sto alene. -Dere har 900 000 medlemmer i ryggen, fortalte han til de streikende medlemmene fra seks sykehjem i Oslo

Lik pensjon for likt arbeid

Den som har en arbeidsgiver som er organisert i NHO Service, har ikke tariffestet pensjon.

Godt resultat gir likhet i private barnehager

Forhandlingene mellom Fagforbundet og FUS er i havn. Fagforbundets medlemmer i Trygge barnehager får i all hovedsak samme lønnstillegg som medlemmene i PBL-barnehagene.

Her kan det bli sykehjemsstreik i morgen

Fagforbundet tar ut 64 ansatte fra sju private sykehjem i Oslo og Akershus fra onsdag morgen hvis meklingen med NHO Service ikke gir et anbefalt resultat.

Meklingsinformasjon NHO service

Meklingen mellom NHO Service og Fagforbundet i hovedlønnsoppgjøret er satt til tirsdag 21 august. Kommer vi ikke til enighet i meklingen er det streik fra onsdag morgen!

Trenden snur i Europa: Rekommunalisering av tidligere privatiserte tjenester

Det er særlig når eksisterende kontrakter med private selskaper går ut, at mange kommuner selv velger å ta hånd om tjenestene. En viktig årsak er misnøye med måten de private har skjøttet oppgavene på. Dessuten har en rekke kommuner funnet ut at de sparer kostnader ved å levere tjenestene selv, heter det i rapporten.

Invitasjon til konferansen for uføremedlemmer.

Fagforbundet Oslo avholder konferanse for uføremedlemmer 04. september fra kl 11.00 til ca 15.00, på Håndverkeren konferansesenter Rosenkrantzgate 7 inngang Kristian IVs gate.

Nei, nei, nei fra de borgerlige

Nesten halvparten av arbeidslivsforslagene fra den rødgrønne regjeringa har blitt møtt med borgerlig nei, hevder statssekretær Jan Erik Støstad i Arbeidsdepartementet.