Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Kommunen styrte Oslo Vei mot konkurs

Da Oslo kommune vedtok å legge ned Huken Pukkverk uten å tilføre selskapet flere midler, styrte kommunen bedriften mot konkurs, konkluderer konkursboets granskingsrapport. Boet har nå saksøkt kommunen for en halv milliard kroner. Og Huken Pukkverk går for fullt.

Nyhetsbrev fra Faggruppe NAV

I dette nyhetsbrevet kan du lese mer om

– Matpausen er viktigere enn noen gang

Det sier forsker Nina Amble fra Arbeidsforskningsinstituttet. Vi må bli kjent med hverandre. Det er det som teller.

– Stopp nedskjæringa i Oslo!

Hundrevis av fagforeningskamerater I Oslo samlet seg onsdag kveld ved byens rådhus for å markere sin misnøye mot det borgerlige byrådet s budsjettforslag.

Konkurranseutsetting av barnehager - Fagforbundet Oslo kritisk til prosessen

Byrådet har nå vedtatt hvilke 7 barnehager som konkurranseutsettes i Alna, Søndre Nordstrand og Vestre Aker . Fagforbundet Oslo synes dette er trist for våre 60 medlemmer som nå risikerer langt dårligere lønns- og arbeidsvilkår , og vil følge dem opp på best mulig måte i tiden framover

Bymisjon, bymisjon, ikke rør på vår pensjon

Godt over hundre demonstranter møtte på demonstrasjon i Tollbugata. De ansatte i Kirkens bymisjon fikk støtte av en rekke fagforeninger da over hundre demonstranter markerte sin motstand mot kutt i pensjonene

Legningen hennes ble tema på menighetens årsmøte

Ett medlem i Fagforbundet TeoLOgene opplevde at hennes legning ble tatt opp på menighetens årsmøte uten at arbeidsgiver grep inn. - Dette er trakassering, konkluderer Likestillings- og diskrimineringsnemnda

Budsjettdemonstrasjon: Byrådet kutter -stopp nedskjæringa

Fagforbundet Oslo arranger markering mot Oslobudsjettet onsdag 11. desember kl 16.30 Oslo Rådhus i Borggården i samarbeid med en rekke andre fagforbund.

Spennende dag om arbeidsmiljø på arbeidsplassen

Seksjon samferdsel og teknisk arrangerte tirsdag 3. desember kurset: "Hvordan kan vi skape et bedre arbeidsmiljø på arbeidsplassen."

Møt opp og støtt de ansatte i Kirkens bymisjon i kampen for å bevare pensjonsordningen

Styret i Kirkens Bymisjon vurderer å melde organisasjonen ut av arbeidsgiverorganisasjonen Virke.Beslutter de dette vil det sannsynligvis innebære overgang til NHO, og resultatet er klassisk tariffhopping.Fagforbundet Oslo oppfordrer andre fagforeningskamerater til å støtte opp markeringa og protestene fra de ansatte i Kirkens Bymisjon.