Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Status for tariffoppgjørene

Fagforbundet Oslos medlemmer er for tiden involvert i enrekke separate tariffoppgjør. Her finner duen statusoversikt for de fleste av dem pr 14.05.14

Barnehagesalget vedtatt

Byrådet har fattet beslutningen om hvilke kommunale barnehager som skal selges.

Sykepleiere - gratulerer med dagen!

Sykepleierne har høy kompetanse og gjør en svært viktig jobb. Fagforbundet er stolte av jobben dere gjør. Vi gratulerer alle sykepleiere med den internasjonale sykepleierdagen 12. mai.

Mekling i tariffoppgjøret i Oslo kommune

Det ble brudd mellom partene 30. april. Oppgjøret er nå til mekling hos Riksmeklingsmannen. Frist for mekling er søndag 25. mai kl 24.00. Det er kun Meklingsmannen som kan uttale seg om innholdet i meklingen.

Enorme forskjeller mellom skoler i øst og vest

Forutsetningene for å gi elevene i Oslo spesialundervisning er svært forskjellig. Skoler på østkanten har i snitt 77 000 kroner per elev, mens skolene i vest har 124 000 kroner. Det viser en ny rapport.

Lærte kyndig motorsagbruk

Seksjon samferdsel og teknisk arrangerte 29.april kurset ”Stell og vedlikehold, verneutstyr og arbeidsteknikk ved bruk av motorsag” i strålende solskinn i idylliske Maridalen. Det var 8 deltakere på kurset som alle burde ha når de skal bruke motorsag.

8.900 deltok i 1. mai-toget i Oslo

Fagforbundet Oslo takker alle medlemmer og tillitsvalgte som deltok i vår seksjon i toget, her kan du se et knippe bilder fra torget

02180 ut på anbud?

Onsdag vedtar Oslo bystyre at sentralbordet skal ut på anbud, uten å stille krav til norskkunnskaper eller kjennskap til Oslo kommune. Det er ikke første gang byrådet ønsker å konkurranseutsette sentralbordtjenestene, men denne gangen ser det ut til å få flertall. Arbeiderpartiets Rina Mariann Hansen reagerer.

LO-leder refser Arbeidstilsynet

LO-leder Gerd Kristiansen reagerer sterkt på Arbeidstilsynets godkjennelse av langturnuser på sykehjem. – Når Arbeids­tilsynet vet at Fagforbundet har sagt nei, burde det ringe en bjelle, sier hun til Dagens Næringsliv.

Brudd i tariffoppgjøret i Oslo kommune

Onsdag 30. april brøt KAH (Kommuneansattes Hovedsammenslutning) som Fagforbundet Oslo er en del av, tarifforhandlingene med Oslo kommune. Både økonomisk og på andre krav i fellesbestemmelsene er avstanden for stor, sier nestleder i Fagforbundet Oslo, Roger Dehlin. – Vi ønsker en sosial profil på oppgjøret, og kommunens krav/tilbud er ikke noe vi kan anbefale for våre medlemmer. Oppgjøret går nå til mekling. Forventet mekling er i uke 21.