Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Full jubel ved Manglerudhjemmet

De ansatte jubler. Nå er sykehjemmet kommunalt igjen – og det betyr opptil 40.000 kroner i økt årslønn.

10 måter å bidra til flere læreplasser på

Fagforbundet Oslo deltar aktiv i kampanjen "Læreplassjeger 2020". Målet er å rekruttere flere lærebedrifter og læreplasser. Slik kan du hjelpe lærlingene.

Jakten på flere læreplasser

Vil din bedrift ta imot en eller flere lærlinger? Da leter vi etter deg. Vi er på jakt etter flere læreplasser og lærebedrifter.

Støttekonsert for palestinerne

Førstkommende søndag kl. 19.00 er det online konsert i regi av Ship to Gaza. Du kan gi en sårt trengt donasjon med sende en vipps med valgfritt beløp til 509 880 allerede nå.

«Tillitsmannen» er digitalisert

«Tillitsmannen» kan få en ny renessanse blant LO-forbundenes 960.000 medlemmer, 90 år etter at den ble skrevet.

Gratis webinar: Hva tar vi med oss av erfaringer inn i "det nye arbeidslivet"

Hva gjør avstanden, isolasjonen og videomøtene med oss? Filosof Einar Øverenget møter journalist i Fagbladet, Sidsel Hjelme, til en samtale om det gode arbeidslivet - i og etter koronatida, torsdag 28.05 klokka 18.00.

Har skapt arbeidsplasser for kvinner i Palestina

Fagforbundet Helse, Sosial og Velferd, Oslo, har klart å skape arbeidsplasser og et møtested for kvinner i Rantis. Det har blitt en hjørnesteinsbedrift sier en stolt fagforeningsleder.

Et langt liv i fagbevegelsen: Jan-Edvard Monsrud

Jan-Edvard Monsrud har vært med i fagbevegelsen i fem tiår. Han ser tilbake på oppturer og nedturer, dannelsen av Fagforbundet og hvilken person han mener har et unikt engasjement. Velkommen til vår nye spalte: Et langt liv i fagbevegelsen.

Fagforbundet Oslo krever at blokaden av Gaza oppheves

I dag markerer Fagforbundet Oslo Nakba i solidaritet med det palestinske folk. Fagforbundet Oslo krever at Israels brudd på folkeretten stoppes nå og at blokaden av Gaza oppheves.

Sommertid i Fagforbundet Oslo

Resepsjonen har sommertid fra og med 15. mai til og med 15. september. Åpningstiden er fra kl. 08.00-15.00. Fagforbundet Oslo har inntil videre stengte kontorer i Apotekergata 8 som følge av Koronaviruset. Det vil fortsatt være mulig å få tak i oss på telefon 23 06 46 60 og e-post fkoslo@fagforbundet.no.