Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Godt oppgjør for personlige assistenter i Uloba

Det er enighet i tariffoppgjøret mellom Fagforbundet og Uloba SA om ny tariffavtale. Oppgjørets samlede økonomisk ramme er i tråd med arbeidslivet for øvrig.

Politisk streik og arrangement på Youngstorget 23. september

LO i Oslo og en rekke fagforeninger oppfordrer til politisk streik tirsdag 23. september mot forslagene til forverringer av arbeidsmiljøloven som Arbeids- og sosialdepartementet har fremmet på vegne av Høyre- og Frp-regjeringen. Det blir arrangement på Youngstorget samme dag kl. 14:00.

Fagforbundet bevilger 340 000 kr til Gaza

– Situasjonen i Gaza er helt ekstrem, sier Fagforbundets leder Mette Nord, som befinner seg i Jerusalem. 450 barn er drept, 100 000 mennesker er husløse – skoler, sykehus og infrastruktur jevnet med jorden.

Møkkete markeds- ideologi

Les Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo sin kommentar til saken om dårlig renhold ved sykehjem i Oslo

Gaza – ord er ikke nok

Tida er kommet for å sette makt bak kravene. Israel har sagt de ikke lytter til internasjonale krav om å stanse angrepene på Gaza. De lytter heller ikke til kravene om å stoppe okkupasjonen. Tida for å tro på ordets makt overfor Israel er over. Her er Norsk Folkehjelp og Fagforbundets felles krav til handling.

God sommer!

Fagforbundet Oslo ønsker alle medlemmer og tillitsvalgte en riktig god sommer. Fylkeskontoret er betjent i hele sommer. Nettsidene blir oppdatert fra og med august.

–Israel må bygge broer, ikke murer

Palestinakomiteen i Norge overleverte sammen med Fagforbundet og en rekke organisasjoner og advokater et brev til regjeringen om å sørge for at folkeretten blir håndhevet.

Oppgjøret for sykehusene ferdig

Fagforbundets medlemmer i sykehusene får et betydelig lønnsløft.

Kuttet i lønn etter privatisering (Dagsavisen)

LØNNSKUTT: Etter at det private foretaket Aleris overtok driften av Uranienborghjemmet har de ansatte fått opp mot 60.000 kroner mindre i årslønn. Flere ansatte har sluttet.

Ansatte ved Munch-museet bekymret (Dagsavisen)

Mindre handlingsfrihet og dårligere tider for ansatte, frykter medlemmene av Fagforbundet, Akademikerne og Forskerforbundet ved Munch-museet dersom museet blir en stiftelse når de flytter til Bjørvika.