Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Pressemelding Disse tas ut i streik i første fase vedr tariffoppgjøret i Oslo kommune

Fagforbundet Oslo har i henhold til ordinære prosedyrer ved mekling meldt plassfratredelse for 1639 medlemmer fordelt på 14 bydeler og 24 etater /kommunale foretak. Uttaket i fase 1 omfatter hovedsaklig kontorfaglig personell. I Bymiljøetaten tar vi ut trafikkbetjenter og ved Kemnerkontoret tar vi ut alle bortsett fra de som utbetaler skatt tilgode.

Europride 2014 - for internasjonale menneskerettigheter

I år er Europride i Oslo. Fagforbundet Oslo og LO oppfordrer alle medlemmer til å bli med. Sett av dagene 25. - 28. juni. Paraden blir den 28.

Pensjonister skuffet over trygdeoppgjøret

Trygdeoppgjøret er i havn og angår om lag en million nordmenn, hvorav 800 000 alderspensjonister. Det skal regulere grunnbeløpet og pensjonene i Folketrygden.

Frokostmøte for ansatte som jobber med arkiv

Onsdag 18. juni inviterer Seksjon kontor og administrasjon i Fagforbundet Oslo ansatte som har arkiv som hovedjobb til frokostmøte om journalføring av e-post.

Godt oppgjør for teater, orkester og opera

Det er framforhandlet et generelt tillegg på 14 200 kroner per årsverk i oppgjøret for Den Norske Opera & Ballett, teatrene i NTO-området og Operaen i Kristiansund.

”Powerpoint-kurs”

Seksjon kontor og administrasjon inviterer til gratis kurs for alle medlemmer i Fagforbundet Oslo.

Status for tariffoppgjørene

Fagforbundet Oslos medlemmer er for tiden involvert i enrekke separate tariffoppgjør. Her finner duen statusoversikt for de fleste av dem pr 14.05.14

Barnehagesalget vedtatt

Byrådet har fattet beslutningen om hvilke kommunale barnehager som skal selges.

Sykepleiere - gratulerer med dagen!

Sykepleierne har høy kompetanse og gjør en svært viktig jobb. Fagforbundet er stolte av jobben dere gjør. Vi gratulerer alle sykepleiere med den internasjonale sykepleierdagen 12. mai.

Mekling i tariffoppgjøret i Oslo kommune

Det ble brudd mellom partene 30. april. Oppgjøret er nå til mekling hos Riksmeklingsmannen. Frist for mekling er søndag 25. mai kl 24.00. Det er kun Meklingsmannen som kan uttale seg om innholdet i meklingen.