Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Busstreiken ga resultater

Bussjåførene har streiket i hele landet og gjort en formidabel innsats. Det har gitt resultater, men Fagforbundet hadde håpet på mer. Kampen fortsetter.

10 år med hjertevarme

Fagforbundets barneby feirer 10 år. - Jeg så stolt og glad over hva Fagforbundets medlemmer har bidratt til, sier Lasse Kristiansen som selv har opplevd det på nært hold.

Barnebyjubileet 2020: Bli med på den store barnebyauksjonen!

Barnebyen er ti år 28. september og vi feirer med auksjon. Ta en titt på auksjonsliste med 17 spennende gjenstander og opplevelser. Det er flotte fotografier av barna i barnebyen, praktbøker, kunst, hotellopphold, nydelig hjemmestrikk og mye, mye mer. Vi åpner opp for bud i tidsrommet 28. september kl. 12.00 til 12. oktober kl. 12.00.

Vervet seks ganger mer enn målet, og vi er bare i september

Hanna Lajord-Stilén brenner for verving og medlemspleie, men insisterer på at det er de lokale tillitsvalgte som er heltene. I fellesskap har klubben i Utdanningsetaten vervet seks ganger mer enn målet for 2020.

Bussen havner bak i køen ( fra Klassekampen.no)

SKILLE: Thomas Stave kjører trikk. Marit Sauge kjører buss. Mellom dem skiller det 67.000 kroner i lønn. Anbudssystemet i kollektivtrafikken blir pekt på som årsak.

Et krevende Oslobudsjett med noen lysglimt

Koronapandemien har gjort at det rødgrønne byrådet måtte legge frem et helt annerledes budsjett enn forventet. – Tre høydepunkter er at alle sykehjem skal tilbake i egenregi, høyere grunnbemanning i noen barnehager og starten på en ny boligpolitikk, sier Anna Elisabeth Uran.

Busstreiken: Klare for langvarig kamp

Bussjåførene fortjener høyere lønn og en arbeidshverdag hvor sikkerhet er i førersete. Dette ville ikke arbeidsgiver være med på og derfor er det streik. - Vi kommer ikke til å gi oss, sier Ola Floberg.

Tariffoppgjøret 2020 - Brudd i Oslo kommune

KAH har brutt årets forhandlinger. - At Oslo kommune sa nei til å få pensjonsvedtektene inn i overenskomsten er hovedbegrunnelsen, sier regionsleder Roger Dehlin i Fagforbundet Oslo.

Forhandlingene i Oslo kommune fortsetter

I dag ble det andre kravdokumentet fra LOs forhandlingssammenslutning KAH overlevert til Oslo kommune. -Vi konkretiserer de overordnede kravene våre som er en solidarisk lønnspolitikk, pensjon og heltid, sier Fagforbundet Oslos leder Roger Dehlin.

Ny lønn og seniordager ble hovedsaker i oppgjøret for Posten Norge

Fagforbundet Post og finans har oppnådd et generelt tillegg på minst 4.400 og har lykkes med å videreføre store deler av ordningen med seniordager. Begge deler var helt sentrale krav for medlemmene.