Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Et langt liv i fagbevegelsen: Jan-Edvard Monsrud

Jan-Edvard Monsrud har vært med i fagbevegelsen i fem tiår. Han ser tilbake på oppturer og nedturer, dannelsen av Fagforbundet og hvilken person han mener har et unikt engasjement. Velkommen til vår nye spalte: Et langt liv i fagbevegelsen.

Fagforbundet Oslo krever at blokaden av Gaza oppheves

I dag markerer Fagforbundet Oslo Nakba i solidaritet med det palestinske folk. Fagforbundet Oslo krever at Israels brudd på folkeretten stoppes nå og at blokaden av Gaza oppheves.

Sommertid i Fagforbundet Oslo

Resepsjonen har sommertid fra og med 15. mai til og med 15. september. Åpningstiden er fra kl. 08.00-15.00. Fagforbundet Oslo har inntil videre stengte kontorer i Apotekergata 8 som følge av Koronaviruset. Det vil fortsatt være mulig å få tak i oss på telefon 23 06 46 60 og e-post fkoslo@fagforbundet.no.

Alltid visst hva jeg ville bli

Pia Eknes sin store lidenskap i livet er dyr og hun har uten tvil havnet på rett sted som en del av operasjonsteamet ved et dyresykehus i Oslo. De siste ukene har vært veldig annerledes både for Pia og dyrene.

58 organisasjoner krever slutt på blokaden av Gazastripen

Fagforbundet og Norsk Folkehjelp overleverte 5. mai sammen med over 50 andre organisasjoner, et fellesopprop til Utenriksdepartementet der de ber om støtte til det palestinske folket under Covid-19-utbruddet.

Her sto 100 ansatte i fare for permittering og konkurs – slik ble jobbene reddet i tolvte time

Godt tillitsvalgtarbeid var en av grunnene til stans i permitteringer av 100 ansatte og unngåelse av konkurs i Stiftelsen Radarveien. Les den hjertevarme historien til tillitsvalgt Ida Renate Olsen.

Trives i jobben selv etter 21 år

Sonja Hodoba har vært med på digitalisering av posten. Hun er fortatt stolt av å jobbe i Posten og medlemskapet i Postkom/Fagforbundet.

Yrkesfaglig tilbud på nett

Fagforbundet Oslo har flere digitale tilbud til våre medlemmer og det er helt gratis.

Gratulerer med dagen

1. mai er arbeidernes internasjonale kampdag - bli med på en historisk, digital feiring! Du kan lage din egen miniparole, gå i digitalt tog og følge LO's direktesending.

Slik blir 1. mai i Oslo

Åge Aleksandersen, allsangkveld, appeller og digitalt tog. Velkommen til digital 1. mai feiring.