Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Første krav til Oslo kommune leveres 14. april

Forhandlingssammenslutningen KAH som Fagforbundet Oslo er en del av vil overlevere våre første krav i tariffoppgjøret 2016 til Oslo kommune torsdag 14. april. Forhandlingsfristen er 30. april ved midnatt.

Fagforbundet forsvarer ulempetillegg

Endringene av tariffavtalene som NHO Service ønsker, kan ødelegge de samme avtalene, advarer Fagforbundet.

Lønnsoppgjøret for sykehus og teater begynner

Lønnsoppgjøret for Spekter-området, som omfatter blant annet sykehusene og teater og orkester begynner 5. april.

Rimelig at kommersielle sykehjem også bidrar

Fagforbundet Oslo støtter byråd Inga Marte Thorkildsen i at det må bli slutt på at kun de kommunale sykehjemmene er en salderingspost.

Bygg nytt lokalsykehus og ny storbylegevakt på Aker

Les den vedtatte uttalelsen fra Fagforbundet Oslos representantskap med årsmøtesaker her

Fordømmer terror og voldshandlinger

Fagforbundet reagerer med avsky og forferdelse på terrorangrepene i Brussel. Terroren rammer uskyldige mennesker og fører til store lidelser og sorg.

Nytt pensjonsbrudd for kulturarbeiderne

Forsøkene på å bli enige om en ny pensjonsordning for kulturarbeiderne har mislykkes igjen.

Kurs: Innføring i INSTA 800, et verktøy for kvalitet på renhold

Seksjon samferdsel og teknisk inviterer til kurs om renhold, torsdag 12. mai.

Byråd Inga Marte Thorkildsen (SV) forsvarer anstendig pensjonsordninger på sykehjem

Fagforbundet Oslo er fornøyd med at byråden vil sikre pensjon til helsearbeidere og bli kvitt «profittdrevne» aktører.- Er det noe vi vet, så er det at kvinnene i omsorgssektoren ofte ikke tjener særlig fett. Fagforbundet Oslo har alltid hevdet at privatisering dreier seg om profitt gjennom å kutte i ansattes lønn og pensjon. Nå har vi fått en byråd som snakker varmt de ansatte i offentlig sektor

Nye fagforeningsledere i 2016

Årsmøtene i fagforeningen er over og vi har to nye fagforeningsledere. Tove Børsting går på som leder i Fagforeningen for ledelse og administrasjon, mens Anne Fjeldstad er ny leder i Fagforbundet ForSe, forvaltning og service. Fagforbundet Oslo gratulerer