Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Oslo-oppgjøret i havn – pensjonskamp endelig kronet med seier

Fagforbundets kamp for å få tjenestepensjon inn som en del av tariffen førte fram. – En enormt viktig seier for våre medlemmer, uttaler Fagforbundet Oslos leder Roger Dehlin.

Meklingen i Oslo-oppgjøret pågår fortsatt (oppdatert 15.10 kl. 00.05)

Meklingen i tariffoppgjøret for Oslo kommune fortsetter på overtid. Fristen for å bli enige løp ut ved midnatt. Så lenge mekling pågår, møter alle medlemmer opp på arbeid som normalt.

Fare for streik i Oslo kommune

I dag kl. 1300 starter meklingen i tariffoppgjøret i Oslo kommune. Arbeidsgiver har til nå motsatt seg kravet om å få pensjonsvedtektene inn som en del av tariffavtalen.

Felles kamp mot all rasisme

UTTALELSE FRA REPRESENTANTSKAPET: Et enstemmig representantskap i Fagforbundet Oslo tar sterk avstand fra alle rasistiske og nazistiske grupperinger. Det er en av vår tids viktigste kamper.

Skaper fremtidas helsefagarbeidere

I budsjettet for 2021 er det satt av penger til at prøvestasjonen for helsearbeiderfaget blir permanent. – Det betyr bedre helsefagarbeidere som vil gi mer kvalitet i eldreomsorgen, sier Helge Sporsheim.

Markering mot rasisme, antisemittisme og nazisme

Møt opp i morgen kl. 17.30 ved Eidsvolls plass for å ta avstand fra rasisme, antisemittisme og nazisme. Vi skal ha ingen nazister eller rasister i våre gater.

Busstreiken ga resultater

Bussjåførene har streiket i hele landet og gjort en formidabel innsats. Det har gitt resultater, men Fagforbundet hadde håpet på mer. Kampen fortsetter.

10 år med hjertevarme

Fagforbundets barneby feirer 10 år. - Jeg så stolt og glad over hva Fagforbundets medlemmer har bidratt til, sier Lasse Kristiansen som selv har opplevd det på nært hold.

Barnebyjubileet 2020: Bli med på den store barnebyauksjonen!

Barnebyen er ti år 28. september og vi feirer med auksjon. Ta en titt på auksjonsliste med 17 spennende gjenstander og opplevelser. Det er flotte fotografier av barna i barnebyen, praktbøker, kunst, hotellopphold, nydelig hjemmestrikk og mye, mye mer. Vi åpner opp for bud i tidsrommet 28. september kl. 12.00 til 12. oktober kl. 12.00.