Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

NHO-LO-lønns­oppgjøret er i gang

Torsdag 9. mars startet samordnet oppgjør mellom LO og NHO. Det omfatter også mange av Fagforbundets medlemmer.

Flere søker yrkesfag i Oslo

Flere og flere søker seg til yrkesfag og dette er veldig oppløftende. Det har vært en solid økning for første gang på over ti år.

Solidaritetsreise til Palestina

Stein Olav Ringen fra Oslo er en av Fagforbundets Palestina-ambassadører. På lørdag drar han på solidaritetsreise til Palestina. På denne bloggen kan du ta del i opplevelser og inntrykk fra reisen.

Gratulerer med dagen

Fagforbundet Oslo gratulerer alle med dagen og vi håper at flest mulig går i tog. Vi sees på Youngstorget kl. 18.00.

Lønner seg å være organisert - også for lommeboka

Lønningene på en arbeidsplass øker med 14-15 prosent dersom halvparten av de ansatte er organiserte.

Stortinget sa ja til Y-veien

Gladnyhet til alle helsefagarbeidere som har en sykepleier i magen: Stortinget har vedtatt at helsefagarbeidere uten generell studiekompetanse skal kunne utdanne seg til sykepleier via y-veien.

Oslos byråd tar grep, rydder opp i søppelkaoset i Oslo

Tusenvis av Oslo-beboere har de siste måneder og uker opplevd søppelkrise på grunn av manglende henting av avfall. Problemene oppsto 3. oktober da det privateide selskapet Veireno tok over avfallshåndteringen i Oslo etter en anbudskonkurranse. Nå forsvinner Jonny Engers søppelselskap Veireno ut og Oslo kommune tar over.

Sammen for Oslo

Fagforbundet Oslo og Oslo Arbeiderparti skrev nylig under på en avtale som sikrer et tettere samarbeid fremover. – Vi tar byen sammen i en ny retning, sier leder av Oslo Arbeiderparti, Frode Jacobsen

Ta tjenesten tilbake

Søplekaoset er et sorgens kapittel og daglig leder i Veireno, Johnny Enger, tar ikke ansvar. Nå er det mer enn nok. Aldri mer konkurranseutsetting av avfallshåndteringen er uansett den soleklare konklusjonen og dyrekjøpte erfaringen.

Målet med reformene er privatisering og stordrift

Både kommunereformen, nærpolitireformen og NAV-reformen møtte flengende kritikk da folkevalgte, tillitsvalgte, forskere og engasjerte innbyggere fra hele landet mandag var samlet til reformprat på Gardermoen.