Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Fokus Palestina: Det dyrbare vannet

Ungdomstillitsvalgt i Fagforbundet Oslo, Irene Einan, var for noen måneder tilbake i Palestina. Dette er hennes historier (del 3).

Fagforbundet Oslo gratulerer med samenes nasjonaldag

I år har Fagforbundet Oslo blitt invitert til Årvollskogen barnehage. Slik gikk det. Vi ønsker alle til lykke med dagen.

Besøk først, helkommunal til høsten

Det rødgrønne byrådet fortsetter rekommunaliseringen og Sørenga barnehage blir helkommunal fra 1. august. Men først fikk barnehagen besøkt av tillitsvalgte fra Fagforbundet Oslo.

En ny epoke

Fagforbundet Teater og Scene er et faktum etter noen intense, men historiske dager. Alt ligger nå til rette for en mer slagkraftig fagforening som skal sikre et enda bedre medlemstilbud.

Yrkesfag-ambassadør Jørgen Aanerud

Jørgen Aanerud jobber som helsefagarbeider hos Bydel Søndre Nordstrand Hjemmetjenester i Oslo og er yrkesfag-ambassadør.

Fokus Palestina: Zuleikha, den modige kvinnen

Ungdomstillitsvalgt i Fagforbundet Oslo, Irene Einan, var for noen måneder tilbake i Palestina. Dette er hennes historier (del 2).

Oslo kommune er best tjent med å ha egne vaktmestere i Osloskolen

I går slapp Klassekampen nyheten om at det rødgrønne byrådet stopper ordningen med å sette ut vaktmestertjenester ved skolene til private, og selv overtar ansvaret for tjenesten. Fagforbundet Oslo har vært aktive pådrivere for at kommunen selv skal ha ansvaret for denne tjenesten, og har blant annet hatt et eget skolevaktmesterprosjekt for å se nærmere på hvordan tjenesten best organiseres.

Oslo satser på egne skolevaktmestere

Skolevaktmestere i Oslo jubler over beslutning fra byrådet om at de skal være ansatt i kommunen.

Skolevaktmester på agendaen

Yrkesseksjon samferdsel og teknisk har staket ut deler av kursen for 2018.

Fokus Palestina: Brytes systematisk ned

Ungdomstillitsvalgt i Fagforbundet Oslo, Irene Einan, var for noen måneder tilbake i Palestina. Dette er hennes historier (del 1).