Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Full seier til Fagforbundet i Arbeidsretten, streiken fortsetter!

NHO forsøkte å stanse streiken for lik lønn for likt arbeid, men gikk på et skikkelig nederlag. - Dette var en gledelig nyhet. Streiken og kampen fortsetter, sier Anna Elisabeth Uran.

Fanemarkering – Vi krever lik lønn for likt arbeid

Mandag 15. februar kl. 12.00 er det fanemarkering utenfor kontorene til NHO på Majorstua. Vi støtter de streikende som kjemper for lik lønn for likt arbeid.

Mari Røsjø valgt til ny leder av Fagforbundet Teater og Scene

Mari Røsjø ble organisert som 16 åring. 16 år etter ble Mari Røsjø valgt til ny leder av Fagforbundet Teater og Scene. - En stor tillitserklæring og uventet på mange måter, sier den ferske fagforeningslederen.

Milla: Barnebyens første sykepleier

I 2012 tok Fagforbundets SOS-barneby imot Milla. Hos SOS-mor Demilda i Østfoldhuset fikk tolvåringen et trygt hjem, omsorg og kjærlighet. På kort tid ble hun storesøster for ni gutter og jenter i sitt nye hjem. Storesøsterrollen har hun taklet bra og hun forteller at hun har et godt forhold til alle søsknene.

Debattinnlegg: -NHOs kyniske strategi vant frem

Arbeidstakerne fratas muligheten til å streike, skriver flere av Fagforbundets fremste tillitsvalgte i Oslo.

Skal jobbe videre for å kaste ut velferdsprofitører fra barnehagesektoren

Lederduoen i Fagforbundet Barn og Oppvekst Oslo skal fortsette kampen mot velferdsprofitører og arbeide for at flere barnehager tas tilbake i egenregi med uforminsket styrke i 2021.

Den borgerlig regjeringen angriper streikeretten

27. januar griper Solberg-regjeringen inn med tvungen lønnsnemd i en streik der Fagforbundet og Fellesorganisasjonen har foretatt et svært ansvarlig streikeuttak. Det er et brutalt angrep på streikeretten som er uakseptabelt for våre medlemmer. Klar tale fra fire av våre fagforeningsledere!

Fagforbundet: – Angrep på streikeretten

– Vi er opprørt over at regjeringa griper inn med tvungen lønnsnemnd i en streik der Fagforbundet og FO har foretatt et svært ansvarlig streikeuttak. Vi har nettopp vært opptatt av å hindre fare for liv og helse. Dette er et angrep på den frie streikeretten, sier Fagforbundets leder Mette Nord.

- Jeg skal ta vaksinen og oppfordrer deg til å gjøre det samme

Fagforbundet anbefaler sine medlemmer å ta vaksinen mot covid-19. Massevaksinering er starten på slutten av pandemien. Bli med på laget og ta vaksinen.