Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Det blir ikke sosialistisk flertall i Oslo.

De borgerlige får 32 mandater, mens Ap, SV og RV får 27. Fagforbundet Oslo vil allikevel takke alle våre fagforeninger, tilitsvalgte og medlemmer for en fantastisk innsats selv om det ikke førte helt fram. Vi har uansett dette resultatet lagt ned et omfattende politisk arbeid som er en investering i egen organisasjon. Det lover godt for vår styrke og vil bære frukter for framtida.

Oslo svakest i omsorg

Oslo taper klart for de andre større byene i satsingen på eldreomsorg. Oslo har fått færre sykehjemsbeboere, færre mottakere av hjemmetjenester og færre kommunale årsverk i pleie og omsorg de siste tre årene. Oslo kommer klart dårligst ut i en sammenlikning med Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand og Tromsø, skriver Klassekampen

Vellykket folkefest!

Torsdag 6. august inviterte Fagforbundet Oslo til en stor folkefest av kulturell og politisk art i Spikersuppa i Oslo sentrum. Med politiske appeller, pølser og trønderrock mobiliserte Fagforbundet Oslo til innsats de siste dagene før kommunevalget den 10. september.

Elendig eldreomsorg i Oslo

I en ny rapport kommer Arbeidstilsynet med knusende kritikk av arbeidsforholdene i hjemmetjenesten i Oslo kommune. Tilsynet har varslet hele 440 pålegg til kommunen for kritikkverdige arbeidsforhold. Det gir Oslo jumboplass i eldreomsorgen. Les mer i Dagsavisen

Folkefest for byrådsskifte

Torsdag 6. september har Fagforbundet Oslo gleden av å invitere til Folkefest - en politisk og kulturell mønstring i Spikersuppa rett før valget. Festen starter kl 16.30.

Arbeiderpartiet vant skolevalgene i Oslo

Skolevalgene ga rent rødt flertall i motsetning til meningsmålingene hvor de borgerlige fortsatt har et forsprang på et mandat. Det ser ut til å bli en like tett valgthriller i Oslo som i 2003

- Fritt brukervalg gir større klasseskiller

Forskere frykter at gamle som har engasjerte og ressurssterke pårørende, vil sikre seg de beste plassene på sykehjemmene. Les mer hos NRK

- Oslo driver stoppeklokkeomsorg

Fem minutter til medisiner, ti minutter til bleieskifte og matlaging og femten minutter til av- og påkledning. Dette er tider ansatte i hjemmetjenesten må forholde seg til. Les mer hos NRK Østlandssendingen

Protesterer mot få tog

Lokalbefolkningen på Holmlia i Oslo er i harnisk over det de mener er et elendig kollektivtilbud. I dag vil de ha svar fra Norges samferdselselite. Les mer i Dagsavisen.

Ap lover endringer i løpet av få uker

Hvis Ap overtar makten i Oslo, kommer byens innbyggere til å merke endring i løpet av få uker, lover Rune Gerhardsen og Nina Bachke. Les mer i Aftenposten.