Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Demonstrasjon for rettferdig pensjon!

Fire år på rad har pensjonister i Norge tapt kjøpekraft og fått mindre å rutte med. Fagforbundet Oslo oppfordrer pensjonister og andre støttespillere til å møte opp foran Stortinget 6. juni kl. 12.00.

Fagforbundet vil streike for at alle skal få pensjon fra første krone!

Arbeidsgiverorganisasjonen Spekter unner ikke de ansatte i små stillinger i sykehusene en verdig alderdom når de nekter dem pensjonsopptjening fra første krone. LO Stat er nå i mekling med Spekter, hvis det ikke blir enighet kan 103 av medlemmene i Oslo Universitetssykehus være i streik fra arbeidstidens start 29. mai.

Akademiker-streiken over i Oslo kommune

Akademikerne har avsluttet streiken i Oslo kommune. Fagforbundet Oslo på en annen side kom til enighet med Oslo kommune for flere uker siden.

Våre fagligpolitiske kandidater: Stig Berntsen

Stig Berntsen stiller som bystyrekandidat for partiet Rødt. Hva er hjertesaken? Hvem er de politiske heltene? Hvorfor vil han bli politiker? Bli litt bedre kjent med en av våre fagligpolitiske kandidater.

Våre fagligpolitiske kandidater: Håvard Engebretsen

Håvard Engebretsen stiller som bystyrekandidat for Arbeiderpartiet. Han forteller om sin bakgrunn fra fagbevegelsen, sin politiske hjertesak og ikke minst fisking. Bli litt bedre kjent med en av våre fagligpolitiske kandidater.

Over 40 000 medlemmer!

Fagforbundet Oslo har nådd en milepæl. Det ble feiret med at vi besøkte et medlem og vi hadde med ryggsekk, blomster og selvsagt kake.

Skapte åpenhet om psykisk helse

Ungdomsutvalget og yrkesseksjonene arrangerte temakveld om psykisk helse sammen. Det ble en kveld hvor alle lærte noe.

Sammen om klimavennlige jobbreiser

Byrådet og fagforeningene er på lag for at flere skal reise klimavennlig til jobb. Nå kan alle kommunale virksomheter søke om klimavennlige jobbreisetiltak. Et flott og samlende tiltak, sier Per Egil Johansen.

Palestinerne trenger vår støtte!

Fagforbundet Oslo oppfordrer alle til å støtte palestinerne. Det er Palestinamarkering utenfor Stortinget i dag kl. 17.30 og støttekonsert til lørdag kl. 17.00 ved Langkaia 1. Møt opp

Resultater i B-delsforhandlinger Spekter

Det er sluttført forhandlinger på en rekke virksomheter innenfor Spekter-området. Resultatene finner du her (oversikten oppdateres fortløpende).