Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

LO og Gerd Liv Valla

Leder i Fagforbundet Oslo, Mari Sanden Jeg forventer at LO nå opptrer som en seriøs arbeidsgiver og behandler Gerd Liv valla med respekt, og gir henne fullt innsyn i materialet. LO-sekretariatet har kun vedtatt å gi anledning til gjennomlesning i dokumentene mot at det undertegnes taushetserklæring.

Nytt fra Fagforbundet Oslo nr 20

I nytt fra Fagforbundet Oslo nr 20 kan du lese om legevaktsjåførene som blir arbeidsledige pga konkurranseutsetting, våre spørsmål til de politiske partiene, arbeidsmiljøet i LO, og mye mer.

Vinnere av premier i Fagforbundet Oslo på din side

Vi har nå trukket ut vinnerne av premiene i Fagforbundet Oslo på din side. Vinnerne vil også bli tilskrevet fra oss.

Spørsmål til de politiske partiene

Fagforbundet Oslo stiller på vegne av våre medlemmer 54 spørsmål vi vil ha svar på for å få vite hva de mener. Tirsdag 12. juni inviterte Fagforbundet Oslo de største partiene for å presentere kampanjen, og alle kom unntatt Venstre. KrF og Fremskrittspartiet

Nytt fra fagforbundet Oslo Nr 19

I nytt fra Fagforbundet Oslo nr 19 kan du lese mer om kampanjen Fagforbundet Oslo på din side, ordførerkandidat Nina Bachke fra Arbeiderpartiet som lover at de vil gjøre Oslo kommune til en bedre arbeidsgiver, vår seier i en viktig rettssak mot Oslo kommune og mye mer.

Oslos innbyggere tror anbud gir økte forskjeller

I en undersøkelse utført av Sentio for Fagforbundet i Oslo kommer det frem at et et flertall blant Oslos innbyggere tror at anbud gir økte forskjeller i eldreomsorgen. Les mer i Dagsavisen.

Forsømmer eldreomsorgen

All oppmerksomhet på eldreomsorgen bekrefter at det nå er behov for handling, ikke innholdløse forsikringer om opprydding fra en konstant overrasket byråd Listhaug, skriver Fagforbundet Oslos leder Mari Sanden i et debattinnlegg i Dagsavisen 7. juni. Her er hele innlegget.

Færre sykehjemsplasser - flere eldre

FrP gjør eldreomsorg til hovedsatsing i valgkampen. På tross av dette har 601 sykehjemsplasser har blitt borte i Oslo siden 1999 med FrP og Høyre i byråd. Les mer i Dagsavisen

- Altfor dyr sykehjemsetat (NRK Østlandssendingen 21.05.07)

Flere dagsentertilbud for eldre er på flyttefot. Grunnen er at stadig flere bydeler sier opp dagsentertilbud fra sykehjemsetaten fordi det er for dyrt. Les mer på NRK Østlandssendingen.

Nytt fra Fagforbundet Oslo nr. 15

I denne ukas Nytt fra Fagforbundet Oslo kan du blant annet lese mer om medlemskampanjen, at Fagforbundet forbereder ertatningssaker for yrkesskadde tannlegesekretærer og at Høyre frykter en skitten valgkamp i hovedstaden.