Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Nytt fra Fagforbundet Oslo nr. 28

I Nytt fra Fagforbundet Oslo nr. 28 kan du lese mer om statsbudsjettet, avtalefestet pensjon og Frp i motbakke og mye mer.

Nytt fra Fagforbundet Oslo nr. 27

I Nytt fra Fagforbundet Oslo nr. 27 kan du blant annet lese om Oslo-budjsettet, hvor Venstre går og mye mer.

Bli med på Nei til EUs kvinnekonferanse

20. - 21. oktober arrangerer Nei til EU kvinnekonferanse, der blant annet Kjelfrid Blakstad fra Fagforbundet er innleder. Les mer på Nei til EUs hjemmesider.

- Slik kan det gjøres

Hvordan sikre gode og robuste offentlige tjenester når markedskreftene presser på? Se på oss, sier Fagforbundet. Les mer i Fagbladet.

Representantskapsmøte 24. oktober

Det blir møte for representantskapet i Fagforbundet Oslo den 24. oktober kl. 18.00. Møtet blir avholdt på Håndtverkeren (inngang Kristian IVs gt.)

10 bydeler med røde flertall

For første gang var det i år direktevalg til alle Oslos 15 bydeler. Resultatene, som ennå ikke er godkjent, viser rødt flertall i 10 av bydelene. I bydelene Gamle Oslo, Grorud og Grünerløkka får Arbeiderpartiet, SV og RV tilsammen hele 10 av 15 representanter i bydelsutvalget.

Det blir ikke sosialistisk flertall i Oslo.

De borgerlige får 32 mandater, mens Ap, SV og RV får 27. Fagforbundet Oslo vil allikevel takke alle våre fagforeninger, tilitsvalgte og medlemmer for en fantastisk innsats selv om det ikke førte helt fram. Vi har uansett dette resultatet lagt ned et omfattende politisk arbeid som er en investering i egen organisasjon. Det lover godt for vår styrke og vil bære frukter for framtida.

Oslo svakest i omsorg

Oslo taper klart for de andre større byene i satsingen på eldreomsorg. Oslo har fått færre sykehjemsbeboere, færre mottakere av hjemmetjenester og færre kommunale årsverk i pleie og omsorg de siste tre årene. Oslo kommer klart dårligst ut i en sammenlikning med Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand og Tromsø, skriver Klassekampen

Vellykket folkefest!

Torsdag 6. august inviterte Fagforbundet Oslo til en stor folkefest av kulturell og politisk art i Spikersuppa i Oslo sentrum. Med politiske appeller, pølser og trønderrock mobiliserte Fagforbundet Oslo til innsats de siste dagene før kommunevalget den 10. september.

Elendig eldreomsorg i Oslo

I en ny rapport kommer Arbeidstilsynet med knusende kritikk av arbeidsforholdene i hjemmetjenesten i Oslo kommune. Tilsynet har varslet hele 440 pålegg til kommunen for kritikkverdige arbeidsforhold. Det gir Oslo jumboplass i eldreomsorgen. Les mer i Dagsavisen