Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Pressemelding: Økonomiske misligheter i en fagforening i Fagforbundet Oslo

En fagforeningsleder i en av Fagforbundet Oslos fagforeninger ble den 01.11.10 politianmeldt for økonomiske misligheter. Dette ser ut til å ha foregått over en periode på flere år. Fagforbundet Oslo anslår at det kan dreie seg om et beløp på opp mot en million kroner.

Vel gjennomført pensjonistkonferanse

Fagforbundet Oslo samlet 28 ivrige deltakere på Gran til konferanse for pensjonisttillitsvalgte 28. - 29. oktober.

Nytt fra Fagforbundet Oslo nr. 24

I ukas Nytt fra Fagforbundet Oslo kan du lese mer om utbyttebegrensing i barnehagesektoren, Fagforbundet Oslos inspill til bystyret om kommunens budsjett, Venstre verner om Sylvi Listhaug, ny politisk sekretær i Fagforbundet Oslo og at streik ble forhindret i siste liten på både private sykehjem og i private barnehager.

Overføringsprosessen til Akershus universitetssykehus

Hele prosessen følges tett av Fagforbundet Oslo i samarbeid med fagforeningene innen OUS HF og Fagforbundet Akershus. Det gjelder også de individuelle rettighetene til det enkelte medlem. Hvorvidt Are Saastad er omfattet av virksomhetsoverdragelsen, behandles på ordinær måte i Fagforbundet og i samarbeid med han.

Ny politisk sekretær fram til fylkesmøtet

Marte Rønbeck begynner hos Fagforbundet Oslo som politisk sekretær med frikjøp tilsvarende 50% stilling fra mandag 1. november 2010.

Fortjent mistillit

Arbeiderpartiet, SV og Rødt vil kaste byråd Sylvi Listhaug. I denne kronikken fra Dagsavisen forklarer gruppelederne deres hvorfor

Løsning for private sykehjem

Fagforbundet og NHO service har meklet seg fram til en løsning på pleie- og omsorgsoverenskomsten. Meklingen ble avsluttet to timer på overtid natt til onsdag 27. oktober.

Fare for streik i private sykehjem

I går startet meklingen om pleie- og omsorgsoverenskomsten med NHO service hos riksmeklingsmannen.

Leier inn midlertidige – faste må gå

Sykehuspartner i Helse Sør-Øst kvitter seg med egne it-medarbeidere og bruker Xtra-personell til å skaffe midlertidig arbeidskraft. Les mer

Ingen streik i private barnehager

Seint fredag kveld kom partene i oppgjøret mellom Private Barnehagers Landsforbund og Fagforbundet, Utdanningsforbundet og Delta til enighet om en ny tariffavtale.