Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Løsning for kinoansatte i HSH-området

Det ble enighet i forhandlingene for ansatte i kinoene i Tønsberg , Moss, Sarpsborg, Halden og Askim og Bergen fredag 12.11.

-Et bedre tilbud til uføre medlemmer i Fagforbundet

Et av Fagforbundets satsingsområder framover er å ivareta våre uførepensjonister bedre. Pensjonisttillitsvalgt Wenche Hansgaard er klar for oppgaven, og aktiviteten hittil har gitt mersmak.

Studentsatsingen fortsetter

Fagforbundet Oslo satser stort på studenter. I løpet av året har det blitt arrangert to kurs rettet spesielt mot studentmedlemmer.

Kan bli slutt på utebading på Tøyen

Fra sommeren 2012 kan uteanlegget måtte stenge. Rina Mariann Hansen (Ap) mener det er helt uakseptabelt at Tøyenbadet kan måtte stenge uteanlegget om få år.

Dramatisk budsjett for Oslo Nye teater

Fagforbundet erbekymret over kommunens budsjett for Oslo Nye Teater. Film og teaterteknisk forening frykter kutt i tilbudet fordi de gjennom flere år ikke har fått kompensert for lønn- og prisstigning.

Demonstrasjon mot Oslo-budsjettet 23. november

Byrådets forslag til Oslo-budsjett innebærer kutt, privatisering og mindre omsorg. Resultatet er at de som trenger kommunen mest, rammes hardest.

Fagforbundet kurset sykehusansatte

I går ble ansatte ved Diakonhjemmets alderspsykiatriske avdeling i Søndre Borgen kurset.

Pressemelding: Økonomiske misligheter i en fagforening i Fagforbundet Oslo

En fagforeningsleder i en av Fagforbundet Oslos fagforeninger ble den 01.11.10 politianmeldt for økonomiske misligheter. Dette ser ut til å ha foregått over en periode på flere år. Fagforbundet Oslo anslår at det kan dreie seg om et beløp på opp mot en million kroner.

Vel gjennomført pensjonistkonferanse

Fagforbundet Oslo samlet 28 ivrige deltakere på Gran til konferanse for pensjonisttillitsvalgte 28. - 29. oktober.

Nytt fra Fagforbundet Oslo nr. 24

I ukas Nytt fra Fagforbundet Oslo kan du lese mer om utbyttebegrensing i barnehagesektoren, Fagforbundet Oslos inspill til bystyret om kommunens budsjett, Venstre verner om Sylvi Listhaug, ny politisk sekretær i Fagforbundet Oslo og at streik ble forhindret i siste liten på både private sykehjem og i private barnehager.