Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Nytt fra Fagforbundet Oslo nr 22

I denne ukas nytt kan du lese mer om mekling i NHO-områder, privat helseforsikring, Manifest som avslører høyresidas trygdemyter.

Nei Til helsekjøp

Det blir galt når offentlig ansatte har privat helseforsikring, mener Oslo Sporveiers Arbeiderforening.

Nytt fra Fagforbundet Oslo nr 21

I denne ukas nytt skriver vi om statsbudsjett og Oslobudsjett, uforsvarlig bruk av gamle graver, og viktig prinsipiell dom i forhold til retten til å stå i Oslo kommune ved virksomhetsoverdragelse.

Fagforbundets barneby i Angola offisielt åpnet

19 representanter fra Fagforbundet fikk oppleve åpningen av Fagforbundets SOS-barneby i Huambo, Angola. Blant dem var leder i Oslo sporveiers Arbeiderforening Rune Aasen og vår ungdomstillitsvalgt Kathrin Nesgård

Full opprydning i renholdsbransjen

Arbeidsminister Hanne Bjurstrøm vil ha full opprydning i renholdsbransjen. Regjeringen setter nå igang å lage offentlig godkjenningsordning for vaskefirmaer, i samarbeid med partene i arbeidslivet. Ti millioner kroner er satt av til ryddejobben.

Fagforbundet Oslo vant prinsippsak mot Oslo kommune om de ansattes valgrett i Oslo tingrett

Da Norlandia omsorg vant anbudet på Oppsalhjemmet, ville de kvitte seg med renholdere, kjøkken- og vaskeripersonale. - Oslo kommune solgte dem ut til arbeidsledighet, men nå er de ansatte sikret å beholde jobbene sine, sier LO-advokat Hans Christian Monsen.

Gode innspill til programarbeidet

Programarbeidet til partiene i Oslo er i gang, og fem av våre fagforeninger har jobba fram et felles innspill som er sendt til de politiske partiene

Vil ha slutt på ufrivillig deltid

Nå vil regjeringen ha slutt på at tusener av kvinner i helsesektoren jobber ufrivillig deltid. Sammen med forbundsleder Jan Davidsen møtte statsrådene Audun Lysbakken og Hanne Bjurstrøm tillitsvalgte og medlemmer på Kantarellen sykehjem

-Mistillit mot Sylvi

Arbeiderpartiet, SV og Rødt fremmer mistillitsforslag mot byråd Sylvi Listhaug (Frp) for hennes og byrådets håndtering av sykehjemsskandalen i Spania.

Oslo-budsjettet: Privatisering, kutt og mindre omsorg til de som trenger det mest

Byrådet fortsetter å selge ut og konkurranseutsette flere deler av Oslo kommune. Bydelene og utdanningsetaten får kutt på 0,75% mens resten av kommunen skal kutte med 1,5 %. Som i fjor, forfjor og årene før skal dette ikke gå utover barnehager, skoler, eldreomsorgen og andre tjenestetilbud i Oslo kommune sier byrådet.