Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Vel gjennomført pensjonistkonferanse

Fagforbundet Oslo samlet 28 ivrige deltakere på Gran til konferanse for pensjonisttillitsvalgte 28. - 29. oktober.

Nytt fra Fagforbundet Oslo nr. 24

I ukas Nytt fra Fagforbundet Oslo kan du lese mer om utbyttebegrensing i barnehagesektoren, Fagforbundet Oslos inspill til bystyret om kommunens budsjett, Venstre verner om Sylvi Listhaug, ny politisk sekretær i Fagforbundet Oslo og at streik ble forhindret i siste liten på både private sykehjem og i private barnehager.

Overføringsprosessen til Akershus universitetssykehus

Hele prosessen følges tett av Fagforbundet Oslo i samarbeid med fagforeningene innen OUS HF og Fagforbundet Akershus. Det gjelder også de individuelle rettighetene til det enkelte medlem. Hvorvidt Are Saastad er omfattet av virksomhetsoverdragelsen, behandles på ordinær måte i Fagforbundet og i samarbeid med han.

Ny politisk sekretær fram til fylkesmøtet

Marte Rønbeck begynner hos Fagforbundet Oslo som politisk sekretær med frikjøp tilsvarende 50% stilling fra mandag 1. november 2010.

Fortjent mistillit

Arbeiderpartiet, SV og Rødt vil kaste byråd Sylvi Listhaug. I denne kronikken fra Dagsavisen forklarer gruppelederne deres hvorfor

Løsning for private sykehjem

Fagforbundet og NHO service har meklet seg fram til en løsning på pleie- og omsorgsoverenskomsten. Meklingen ble avsluttet to timer på overtid natt til onsdag 27. oktober.

Fare for streik i private sykehjem

I går startet meklingen om pleie- og omsorgsoverenskomsten med NHO service hos riksmeklingsmannen.

Leier inn midlertidige – faste må gå

Sykehuspartner i Helse Sør-Øst kvitter seg med egne it-medarbeidere og bruker Xtra-personell til å skaffe midlertidig arbeidskraft. Les mer

Ingen streik i private barnehager

Seint fredag kveld kom partene i oppgjøret mellom Private Barnehagers Landsforbund og Fagforbundet, Utdanningsforbundet og Delta til enighet om en ny tariffavtale.

Bystyreflertallet svikter Aker?

Det ser ut til at bystyreflertallet svikter Aker: Høyre, Fremskrittspartiet og Venstre mener storbylegevakten skal legges til Ullevål, skriver Ivar Johansen, bystyremedlem for SV på sine nettsider