Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Fagforbundet har inngått avtale med Adecco om utbetaling av ubetalt overtid

Onsdag signerte Fagforbundet en avtale med Adecco om etterbetaling av ubetalt overtid ved de tidligere Adecco-drevne sykehjemmene Ammerudlunden og Midtåsen i Oslo. Men fortsatt gjenstår mye arbeid.

Ny leder av Fagforbundet Ungdom fra Oslo

Fagforbundet Ungdom har valgt nytt sentralt ungdomsutvalg. og vi gratulerer ny leder Ola Harald Svenning med vervet. Han har sittet som nestleder i foregående periode og kommer opprinnelig fra Fagforbundet Sykehjemsetatens fagforening

Lagmannsretten står på at valgretten gjelder

Fagforbundet vant en viktig prinsippiell seier over Oslo kommune da Oslo tingrett slo fast at ni sykehjemsansatte får beholde jobbene sine i kommunen etter virksomhetsoverdragelse. Nå opprettholder lagmannsretten dommen.

- Unibuss er pill råttent

Tidligere tillitsvalgt Jan Erik Skog slo gang på gang alarm om korrupsjon i Unibuss, mens han satt som ansattes representant i styret. Han mener flere er involvert i korrupsjonsskandalen.

Nytt fra Fagforbundet Oslo nr 10

I ukas nytt kan du lese mer om Fagforbundets reaksjon på statsbudsjettet, TV-aksjonen, støttemarkeringer for Monica Opke

Ungdomstillitsvalgte pr 1.5.2012

Her finner du en oppdatert oversikt over ungdomstillitsvalgte i Fagforbundet Oslos fagforeninger

Hva innebærer offentlighetsloven

Seksjon kontor og administrasjon gjennomførte den 22. september kurs innenfor offentlighetsloven, samt forvaltningsloven med relevante bestemmelser.

Nytt fra FagforbundetOoslo nr 9

I denne ukas nytt kan du lese mer om blant Oslo-budsjettet, krisen ved Oslo -sykehusene, barnevern og kampen mot kutt i uførepensjonen.

Styreflertallet i Oslo Universitetssykehus må ta til vettet.

Fagforbundet Oslo reagerer sterkt på at styret i Oslo Universitetssykehus truer med oppsigelser for å gjennomføre nedbemanningen ved sykehuset. –Dette er noe vi ikke kommer til å akseptere, sier leder i Fagforbundet Oslo, Mari Sanden.

Visjonsløst budsjett; Fagforbundet savner satsing på eldreomsorg og fattigdom.

Byrådets budsjettforslag for 2012 inneholder gjennomgående kutt i hele kommunen, mer privatisering, nedleggelse av viktige sosialtiltak og ingen satsing på kultur og idrett. Forhåpentligvis vil midler fra regjeringen og et mer sentrumsorientert byråd trekke tilbake de verste forslagene til privatisering av f.eks. barnehager, sykehjem og kollektivtrafikk.