Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Nytt fra Fagforbundet Oslo nr 10

I ukas nytt kan du lese mer om Fagforbundets reaksjon på statsbudsjettet, TV-aksjonen, støttemarkeringer for Monica Opke

Ungdomstillitsvalgte pr 1.5.2012

Her finner du en oppdatert oversikt over ungdomstillitsvalgte i Fagforbundet Oslos fagforeninger

Hva innebærer offentlighetsloven

Seksjon kontor og administrasjon gjennomførte den 22. september kurs innenfor offentlighetsloven, samt forvaltningsloven med relevante bestemmelser.

Nytt fra FagforbundetOoslo nr 9

I denne ukas nytt kan du lese mer om blant Oslo-budsjettet, krisen ved Oslo -sykehusene, barnevern og kampen mot kutt i uførepensjonen.

Styreflertallet i Oslo Universitetssykehus må ta til vettet.

Fagforbundet Oslo reagerer sterkt på at styret i Oslo Universitetssykehus truer med oppsigelser for å gjennomføre nedbemanningen ved sykehuset. –Dette er noe vi ikke kommer til å akseptere, sier leder i Fagforbundet Oslo, Mari Sanden.

Visjonsløst budsjett; Fagforbundet savner satsing på eldreomsorg og fattigdom.

Byrådets budsjettforslag for 2012 inneholder gjennomgående kutt i hele kommunen, mer privatisering, nedleggelse av viktige sosialtiltak og ingen satsing på kultur og idrett. Forhåpentligvis vil midler fra regjeringen og et mer sentrumsorientert byråd trekke tilbake de verste forslagene til privatisering av f.eks. barnehager, sykehjem og kollektivtrafikk.

Tøffe kutt i Oslo-budsjettet

De reelle kuttene er på 1,4 prosent og tilsvarer 460 millioner kroner, I tillegg varsler byrådet etrammekutt på vel 300 millioner kroner hvert år frem til 2015.

Vil konkurranseutsette trikk og T-bane

I forslaget til neste års Oslo-budsjett vil byrådet konkurranseutsette trikken og T-banen.

Urealistiske økonomiske rammer for Hovedstadsprosessen

Fagforbundet har i over tre år gjennom uttallige møter, høringssvar og uttalelser gitt uttrykk for at de økonomiske rammene for Hovedstadsprosessen er helt urealistiske.

Enorme lønnsforskjeller i identiske stillinger

Etter sammenslåingen av tre sykehus har noen ansatte over 100 000 kroner i lønnsforskjell ved Oslo universitetssykehus. Resultatet er at folk finner seg nye jobber, mens arbeidsgiver fortsatt ikke har kommet i gang med en lønnsutjevning.