Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Konferanse: Barn på flukt - til barns beste?

Konferanse på Litteraturhuset i Oslo 4. mai, 09.00 til 15.00. Grasrotengasjement for de rundt 450 lengeværende barna på norske asylmottak. Appell ved Odd Haldgeir Larsen, arbeidsutvalget i Fagforbundet.

Samleside

Her finner du våre krav og kommunens tilbud i tariffoppgjøret i Oslo kommune

Lønnsoppgjør for å sikre kjøpekraft, pensjon og likelønn (Pressemelding Fagforbundet Oslo)

Forhandlingssammenslutningen KAH, som Fagforbundet Oslo er en del av, har overlevert første krav i tariffoppgjøret 2012 til Oslo kommune klokka 12.00 i dag.

Bekymret for boligmangel

Sentralbanksjef Øystein Olsen gikk igjennom den økonomiske situasjonen og framtidsutsiktene under sitt besøk hos Fagforbundet.

Oslo-oppgjøret starter i morgen

Rettferdig fordeling, likelønnspolitikk, heltid/deltid, sosial dumping. Dette vil bli viktige temaer for oss. Vi ønsker også i størst mulig grad å begrense omfanget av lokale forhandlinger, og heller få så mye som mulig inn i en sentral avtale, sier Mari Sanden, til Fagbladet

Fagforbundet Oslo delvis stengt tirsdag 17. og onsdag 18. april

På grunn av personalkonferanse vil sentralbord og inngangsport til Apotekergata 8 være stengt disse to dagene. Den enkleste måten å nå oss på er gjennome-post: fylke_oslo@fagforbundet.no

Musikalsk nistepakke slo an i verkstedhallen

Kulturminister Anniken Huitfeldt (Ap)og LO-leder Roar Flåthen kom når Rikskonsertene kom til verkstedhallen med prosjektet «Konsert på jobben» etter initiativ fra Oslo Sporveisarbeiderforening. – Jeg klarer ikke klappe i takt. Men dette er veldig bra. Kultur har alltid vært viktig for oss i fagbevegelsen, og det er fint at vi nå får dette inn i et system, sier Flåthen. Systemet han snakker om er Rikskonsertenes prosjekt «Konsert på jobben».

Oslo kommune dårligst på lærlinger

Kommunene tar ikke inn nok lærlinger. Dårligst er Oslo, viser ny rapport fra Manifest. Framtidas helsevesen er avhengig av at kommunene skjerper seg.

950 krav mot Uloba

Etter at Dagbladet avslørte brudd på arbeidsmiljøloven hos selskapet Uloba, har selskapet mottatt en flom av krav.

Vita stopper salg av okkupasjonsproduktene fra Ahava

– Vita-kjeden har meddelt oss at de stopper salg av produker fra kosmetikkprodusenten Ahava. Det er gledelig at en stor varekjede har tatt en prinsipiell beslutning om å ikke kjøpe produkter fra Israels bosettinger på Vestbredden, sier Liv Tørres - generalsekretær i Norsk Folkehjelp.