Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

LOfavør - barne- og ungdomsforsikring

Forsikringen er kåret til Norges beste av forsikringsselskapet NEMI Nordvest januar 2012.

Pressemelding: Venstre svikter i kulturpolitikken

Byrådet skal selge Oslo kino. - Det blir mer privatisering når Venstre blir bundet i byråd, med FrP som støtteparti, enn med FrP i byråd, sier nestleder i Fagforbundet Oslo, Roger Dehlin.

Konkurranseutsetting lønner seg ikke

Ruter hevder det lønner seg å konkurranseutsette vedlikehold av trikken. Dette er udokumenterte påstander, viser fersk revisjonsrapport, som avdekker feil i Ruters trikkestrategi.

Adecco-ansatte får sikret pensjonen

Mange av Fagforbundets medlemmer som arbeidet ved Adecco-drevne sykehjem risikerte å tape pensjon fordi arbeidsgiver har innbetalt for lite til de ansattes pensjonskonti. Nå har Fagforbundet og Adecco Helse inngått en avtale som rydder opp i dette.

Gratulerer med sykepleiernes dag!

Fagforbundet Oslo gratulerer alle sykepleiere i inn- og utland med den internasjonale sykepleierdagen 12. mai. Vi er stolte av den jobben dere gjør! Sykepleiere er en viktig yrkesgruppe, som sammen med mange av forbundets øvrige yrkesgrupper, bidrar til at Norge har et av verdens beste helsevesen.

Fagforbundet Oslos Studentforum

Fagforbundet Oslo har opprettet et student forum som skal hjelpe oss å bli ett enda bedre forbund for studenter.

Oslomesterskapet 2012

For 3 år på rad ble Oslomesterskapet arrangert i Helsefagarbeiderfaget, Ambulansearbeiderfaget og Barne og Ungdomsarbeiderfaget. Mesterskapet ble avviklet i Ekeberg idrettshall .

Godt oppgjør for Den Norske Opera & Ballett

- Dette er et meget godt oppgjør som treffer medlemsmassen bra, sier forhandlingsleder, og leder i Seksjon kirke, kultur og oppvekst i Fagforbundet, Mette Henriksen Aas.

Vil at fagbrev skal åpne for studier

STUDIEKOMPETANSE: Selv med gode karakterer er døra inn til universiteter og høyskoler stengt for
dem som har fagbrev, men ikke generell studie-kompetanse. Det vil LO og Arbeiderpartiet gjøre
om på.

Oslo kommune er gullgruve for konsulentselskaper

Ruter kjøper konsulenttjenester for 177 millioner tilsvarende en fjerdedel av selskapets lønnsbudsjett. Klassekampen forteller at Oslo Sporveiers arbeiderforening er svært kritisk til at Ruter ikke bruker intern kompetanse. Samtidig På fire år har Utdanningsetaten i Oslo firedoblet sitt konsulentbudsjett.