Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

- Jeg skal ta vaksinen og oppfordrer deg til å gjøre det samme

Fagforbundet anbefaler sine medlemmer å ta vaksinen mot covid-19. Massevaksinering er starten på slutten av pandemien. Bli med på laget og ta vaksinen.

Tar en for laget: Her streiker barnehageansatte for kollegaene sine

De ansatte har lik utdannelse og samme arbeidssted, men ulik lønn. Derfor streiker Fagforbundets medlemmer. Vi skal ha lik lønn for likt arbeid i privat omsorg.

Webinar med Helsesista: Våg å være

Fagforbundet Oslo inviterer til webinar med Helsesista 4. februar fra kl. 17.00. Slagordet til «Helsesista» er våg å være og det er tema i webinaret.

Vervet 575 unge medlemmer i en pandemi

En pandemi stopper ikke Fagforbundet Oslo. I 2020 ble det vervet totalt 575 elever, lærlinger, studenter og unge yrkesaktive. – Vi kan takke tillitsvalgte ute på arbeidsplassene for det gode resultatet, sier Maren Oddvang.

Streik i private omsorgsbedrifter

– Vi er skuffet. Vi ønsket ikke konflikt, men opplever at NHO ikke har villet komme oss i møte på noen punkter. Dermed blir det praktisk talt umulig for oss å ivareta medlemmene på en bra måte. Det ender da opp med at vi må ta i bruk vårt kraftigste kampmiddel, streik, sier Anne Green Nilsen i Fagforbundets arbeidsutvalg, som har ledet meklingen for Fagforbundet.

Streiken i kirken er avblåst – partene har kommet til enighet

En historisk seier i en historisk konflikt. Streiken har ført fram og vi har sikret morgendagens prester samme lønnsnivå som dagens prester. Det lønner seg å være fagorganisert.

Tillitsvalgt kjempet for fritidsklubbene og vant

Fritidsklubbene i Bydel Gamle Oslo har blitt styrket med 2.4 millioner kroner. Det kan du takke godt tillitsvalgtarbeid og rødgrønt samarbeid for. - En seier for ungdommen sier tillitsvalgt Osama Khalil

LO Favørs reiseforsikring dekker studenter som måtte avlyse studiestarten

Mange studenter måtte avlyse studiestarten på grunn av regjeringens reiseanbefalinger. Som eneste selskap dekker Fremtind avbestilling av reiser for studenter som er bestilt før 5. november 2020 og som har avreisetidspunkt til og med 18. januar 2021.

Mekling i kirkestreiken 10. januar

I en felles oppdatering skriver arbeidstakerorganisasjonene som er i streik i kirken at de har siden 30. desember hatt kontakt med riksmekleren, men hun har foreløpig ikke funnet grunnlag for å innkalle partene til ny mekling.

God jul og godt nytt år fra Fagforbundet Oslo

Fagforbundet Oslo ønsker alle våre medlemmer en riktig god jul og et godt nytt år. Vi holder stengt fra 23. desember til 4. januar. Hvis det er noe som haster vil e-post bli lest i perioden.