Kulturpersonalets fagforening

Fagforeningas forside arkiv

Et langt liv i fagbevegelsen: Rune Aasen

En æra i Oslo Sporveiers Arbeiderforening er over. Fagforbundet Oslo gratulerer Rune Aasen med et langt liv i fagbevegelsen som har ledet til politiske gjennomslag for medlemmene.

Streiken i private helsetilbud er over

Det ble enighet i meklinga mellom NHO og Fagforbundet fredag kveld. Streiken som har vart i 30 dager er over.

Tvungen mekling i helsestreiken

Partene i streiken i private helsevirksomheter møter fredag 19.2 til ordinær tvungen mekling. Det er 30 dager siden det ble konflikt, og Fagforbundet møter NHO hos mekler - Vi er opprørt over klimaet NHO har skapt, men er innstilt på en konstruktiv mekling, sier forhandlingsleder i Fagforbundet, Tone Faugli.

Vervet 11 ganger mer enn målet i 2020

Klubben i Utdanningsetaten har vervet, vervet og vervet i hele 2020. Det har gitt resultater og Fagforbundet Oslo takker alle de tillitsvalgte for en formidabel innsats.

Full seier til Fagforbundet i Arbeidsretten, streiken fortsetter!

NHO forsøkte å stanse streiken for lik lønn for likt arbeid, men gikk på et skikkelig nederlag. - Dette var en gledelig nyhet. Streiken og kampen fortsetter, sier Anna Elisabeth Uran.

Fanemarkering – Vi krever lik lønn for likt arbeid

Mandag 15. februar kl. 12.00 er det fanemarkering utenfor kontorene til NHO på Majorstua. Vi støtter de streikende som kjemper for lik lønn for likt arbeid.

Mari Røsjø valgt til ny leder av Fagforbundet Teater og Scene

Mari Røsjø ble organisert som 16 åring. 16 år etter ble Mari Røsjø valgt til ny leder av Fagforbundet Teater og Scene. - En stor tillitserklæring og uventet på mange måter, sier den ferske fagforeningslederen.

Milla: Barnebyens første sykepleier

I 2012 tok Fagforbundets SOS-barneby imot Milla. Hos SOS-mor Demilda i Østfoldhuset fikk tolvåringen et trygt hjem, omsorg og kjærlighet. På kort tid ble hun storesøster for ni gutter og jenter i sitt nye hjem. Storesøsterrollen har hun taklet bra og hun forteller at hun har et godt forhold til alle søsknene.

Debattinnlegg: -NHOs kyniske strategi vant frem

Arbeidstakerne fratas muligheten til å streike, skriver flere av Fagforbundets fremste tillitsvalgte i Oslo.

Skal jobbe videre for å kaste ut velferdsprofitører fra barnehagesektoren

Lederduoen i Fagforbundet Barn og Oppvekst Oslo skal fortsette kampen mot velferdsprofitører og arbeide for at flere barnehager tas tilbake i egenregi med uforminsket styrke i 2021.