Fornemt besøk på Stortinget - Fagforbundet

Fornemt besøk på Stortinget

Stortingsrepresentant Truls Wickholm fikk besøk av endel av Fagforbundets streikevakter etter at han inviterte dem til Stortinget. Fagforbundet setter pris på støtten vi har fått av de rød-grønne partiene

Stortingsrepresentant og fagligpolitisk leder i Oslo Arbeiderparti, Truls Wickholm skriver på sin facebookside at han har hatt besøk av: "motiverte og flotte streikevakter i privat sektor fra Fagforbundet som streiker for at de skal få samme pensjon som sine kollegaer på offentlige sykehjem. Sykehjemmene som er innenfor NHO-service sitt område kan betale opp til 30.000kroner mindre i pensjon, per år. Det er urettferdighet som er til å ta og føle på. Det er ingen verdighet i å underbetale de som tar seg av våre eldre!"

Mange rødgrønne politikere har kommet innom streikefrokostene og streikelunsjene i Hausmannsgate 6. Leder i Oslo SV Per Østvold, leder i Rødt Bjørnar Moxnes, leder i LO i Oslo Roy Pedersen, samt mange av heltidspolitikerne i bystyret har vært innom og holdt appeller og snakket med de streikende. I morgen kommer nestleder i LO, Gerd Kristiansen. Fagforbundet setter pris på den støtten, samt alle støtteerklæringene som kommer inn. Det betyr noe for de som står i streiken og tar kampen.