Oslomesterskapet 2012 - Fagforbundet

Oslomesterskapet 2012

For 3 år på rad ble Oslomesterskapet arrangert i Helsefagarbeiderfaget, Ambulansearbeiderfaget og Barne og Ungdomsarbeiderfaget. Mesterskapet ble avviklet i Ekeberg idrettshall .

Oslo-Mesterskapet Oslo-Mesterskapet Oslo-Mesterskapet
- Oslo trenger mange flere gode fagarbeidere, sier leder i Seksjon helse og sosial, Helge Sporsheim. Dette er et av mange tiltak for å gjøre yrkene mer spennende og attraktive, og vinnerne av Oslo-mesterskapet går videre til Yrkes NM.

Arbeidet rundt Oslomesterskapet bidrar til å sette fokus på fag- og yrkesopplæring på en positiv måte. Samarbeidspartnere er Oslo kommune ” Bli Helsefagarbeider” og Fagforbundet Oslo. –Yrkeskonkurranser bidrar til yrkesstolthet og engasjement. Flere unge får øynene opp for mulighetene fagene har. sier Sporsheim. For oss er det også gøy at så mange medlemmer fra seksjonen og ungdommen stiller opp og bidrar til at Oslomesterskapet kan gjennomføres.

Byråd Torger Ødegaard åpnet Oslomesterskapet, mens varaordfører Libe Rieber-Mohn delte ut diplomer og medaljer. I år konkurrerte 5 lag i Helsefagarbeiderfaget, 3 lag i Barne og Ungdomsarbeiderfaget og 4 lag i Ambulansearbeiderfaget.

Alle lagene gjorde en flott innsats og det var stor kvalitet over det de utførte på scenen.

Vinnere ble:

Helsefagarbeiderfaget: Alexandra Fjeld og Amina Nawaz fra Solvang sykehjem

Ambulansearbeiderfaget: Ellen C. Vestby og Kenneth Johansen fra Holte v.g.s.

Barne og Ungdomsarbeiderfaget: Christina Monn-Iversen og Edina Omane Brobbey fra Ulsrud vgs

Til høsten skal vinnerne til NM på Lillestrøm den 31.10 til 2. 11 2012, for å kjempe om å bli landets beste i sitt fag.

Vi ønsker lykke til  i Yrkes NM på Lillestrøm.