Markering for Sjøstrand omsorgssenter! - Fagforbundet

Markering for Sjøstrand omsorgssenter!

Klokka 16.00 torsdag 17. november vil beboerne på Sjøstrand Omsorgssenter i Vollen, overlevere helse- og sosialkomitèen de underskriftene de har samlet inn for å bevare hjemmet de har fått, etter et langt og problemfylt liv . Fagforbundet Oslo oppfordrer tillitsvalgte og medlemmer til å møte opp å gi beboerne den støtten de fortjener i Borggården foran Rådhuset.

Byråd for helse og sosiale tjenester, Anniken Hauglie fra Høyre har allerede varslet kutt som vil ramme de fattigste, de som trenger velferdssamfunnet mest. Det ene er Sjøstrand omsorgssenter, et tilbud til 30 alkoholikere som har funnet roen etter et langt liv på gata. Mange av beboerne har bodd på Sjøstrand lenge. De trives med livet og hverandre. De har kaniner og katter. De lever et anstendig liv – langt borte fra byen og gata. Dette tilbudet vil det borgerlige byrådet legge ned. Byrådet forsikrer at beboerne skal få et like bra tilbud et annet sted. Ingen tror på byråd Hauglie. Alle vet at det blir hospits i, eller i nærheten av sentrum.

Møt opp og støtt beboerne på nett:

Underskriftskamanje:http://www.petitiononline.com/petitions/bevaross/signatures

Facebookside: http://www.facebook.com/#!/groups/300542856628203/