Løsning for Parkteateret scene - Fagforbundet

Løsning for Parkteateret scene

Gjennom mekling kom Fagforbundet og Parkteateret Scene AS fram til en løsning i forhandlingene om ny tariffavtale onsdag kveld. Partene er enige om et rammeverk for ny tariffavtale. Det skal fortsatt forhandles på enkelte punkter i september.

-Glad for en løsning

Vi er selvfølgelig glad for å ha funnet en løsning med Parkteateret Scene og våre medlemmer er fornøyd, sier forhandlingsleder for Fagforbundet, Norodd Markussen. -Vi har sikret medlemmene ordnede lønns- og arbeidsvilkår med en tariffavtale i bånn, ulempetillegg for ubekvem arbeidstid og en ansiennitetsstige for alle som jobber over 300 timer i året.

• Avtalen  er en direkte avtale mellom Parkteateret Scene og Fagforbundet
  • Ulempetilleggene utgjør kr 20 kr for hver time fra kl 21.00 til kl 01.00 og kr 60 fra kl 01.00 kl 06.00 pr 01.01.2012
  • Ansiennitetsstige på plass for alle som jobber mer enn tre hundre timer, et lønnssystm som gir 12 års opptjening etter ansiennitet
  • Nye forhandlinger 21. og 22. september for enkelte gjenstående punkter

- Det er klart at dette betyr veldig mye for våre medlemmer på Parkteateret. Det gir en åpenhet, forutsigbarhet og trygghet å ha en tariffavtale på plass. Dette sikrer dem anstendige lønns- og arbeidsvilkår og fremtidig lønnsutvikling, sier forhandlingsleder for Fagforbundet, Norodd Markussen. -Klimaet under meklingen har vært god, og vi ser lyst på å få på plass de siste bitene i avtalen i de avtalte forhandlingene i september.