Vellykket valgkampseminar - Fagforbundet

Vellykket valgkampseminar

8. og 9. september samlet Fagforbundet Oslo tillitsvalgte og Oslo-politikere for å utveksle ideer og erfaringer foran kommunevalget i 2011. Samlingen var startskuddet for "den lange valgkampen" for å få et nytt byråd og et rødt flertall i hovedstaden.

Samlingen ble åpnet av Fagforbundet Oslos leder, Mari Sanden. Hun ønsket velkommen til seminaret, og la vekt på behovet byen har for en ny politisk ledelse som fører en annen politikk enn dagens Høyre- og Frp-byråd.

I tillegg innledet bl.a. forbundsleder Jan Davidsen, barne-, likestillings- og integreringsminister Audun Lysbakken (SV) og Arbeiderpartiets Rune Gerhardsen og Trond Jensrud.

Roger Dehlin som er nestleder i Fagforbundet Oslo og har ansvaret for fylkeskretsens valgkamparbeid mener at seminaret gav grunn til optimisme.

-Oslo-folk begynner å bli lei av høyre-politikken og markedstenkningen som Høyre og Fremskrittspartiet står for. Vi i fagbevegelsen er dessuten opptatt av å velge politikere som jobber sammen med oss, ikke mot oss. Fagforbundet Oslo kommer til å jobbe hardt for et nytt bystyreflertall, og en ny politikk fram mot valget i 2011, sier Dehlin.

Nedenfor kan du finne noen av presentasjonene innlederne på seminaret brukte.

Kjell Maartmann-Moe (Leder av helsepolitisk nettverk i Oslo og Akershus Ap): Samhandlingssuksess - ja vi kan
A1 Maartmann-Moe 100908 Final Samhandling Fagforbundet.pptx (PPTX: 3,0 Mb)

Erling Folkvord (Bystyrepolitiker, Rødt): De økonomiske skandalene i Oslo
A2 Folkvord 2010.09.08 Skandalene i Oslo. EFs innleiing p 0076alkampseminar.pptx (PPTX: 2,1 Mb)