Nytt fra Fagforbundsukene - Fagforbundet

Nytt fra Fagforbundsukene

Båttur
Nordre Aker Fagforeningpå båttur med medlemmene i Fagforbundsuka '10 (Foto: Nordre Aker Fagforening)

Nordre Aker arrangerte båtttur for sine medlemmer, og flere foreninger har hatt stands på sine arbeidplasser

Fagforbundet Utdanningsetaten og Fagforbundet Tjenestemannsforeningen v/Råhuset hadde felles stand utenfor kontorbygningen på Helsfyr Fagforbundet Aker er en aktiv forening. Her under årets fagforbundsuke med besøk av  Stein Guldbrandsen fra AU. Fagforbundet Nordstrand på stand på Lambertseter senter
Fagforbundet Utdanningsetaten og Fagforbundet Tjenestemannsforeningen v/Råhuset hadde felles stand utenfor kontorbygningen på Helsfyr Fagforbundet Aker er en aktiv forening. Her under årets fagforbundsuke med besøk av Stein Guldbrandsen fra AU. Fagforbundet Nordstrand på stand på Lambertseter senter
Nordre Aker Fagforeningpå båttur med medlemmene i Fagforbundsuka '10
Båttur på Oslofjorden med Nordre Aker Fagforening

Nordre Aker
Nordre Aker Fagforening innledet Fagforbundsuka med båttur på Oslofjorden. For tredje året på rad avsluttet medlemmene sommeren, og innledet høsten med en flott kveldstur. Det ble servert reker med noe drikke denne vakre kvelden.

50 medlemmer trosset det dystre formiddagsværet og stolte på nok en fin tur. Sola skuffet ikke og tittet fram minutter etter at vi hadde forlatt kai.

Nytt av året, hadde vi invitert representanter fra Rødt, SV og AP i Nordre Aker og vi satte stor pris på de fra SV som hadde anledning til å still opp.

Stand med vafler, gratis termokopper og god stemning på Aker sykehus
Fagforbundet Aker arrangerte stand i hovedvestibylen på sykehuset, med gratis utdeling av vafler og kaffe til alle, og flotte termokopper til medlemmene.

Svært mange var innom standen, både for å spise vafler, høre siste nytt - og mange også for å rose fagforeningens innsats i kampen for sykehuset. Tre nye medlemmer meldte seg direkte inn! Noen framhevet at det nettopp er Fagforbundet som er det tydelige forbundet på Aker sykehus, og derfor et naturlig valg for dem.

Stein Gulbrandsen fra forbundets arbeidsutvalg avla oss et besøk. Han roser initiativet: - Det er viktig å møte medlemmene der de er, og det var veldig hyggelig å være her på Aker i dag, sier Stein.

Felles stand på Helsfyr

Fagforbundet Tjenestemannsforeningen ved Rådhuset og Fagforbundet utdanningsetaten hadde felles stand på Helsfyr hvor begge foreninger har mange medlemmer, med kaffe, boller, karameller og andre småting fra Fagforbundet. Mye materiell til utdeling bidro til at de vervet nye medlemmer, og tiltaket ble veldig godt mottatt av alle som kom på jobb denne dagen. Tilbakemeldingen var at dette burde de gjøre oftere.