Stand-dag på HiO - Fagforbundet

Stand-dag på HiO

Semesterstart Høgskolen

Fagforbundet Oslo og Karrieresenteret var på plass med Den røde sofaen til semesterstart på Høgskolen i Oslo.

Vi hadde i overkant av 300 besøkende på standen, nystekte vaffler er ett trekkplaster og mange lar seg friste av lukta, og slo av en prat med oss. Men det var ikke bare vaflene som trakk folk til den røde sofa, vi merket at flere nå vet hva sofan er og hva vi kan hjelpe til med da flere av de "eldre" studentene kom med spørsmål om situasjoner de hadde kommet oppi i løpet av sommeren.

Quizen var også en suksess i vaffel-køen!

Etter en slik åpning av høst semesteret håper vi flere vil komme på drop-in på sofaen når vi bemanner den utover høsten. Den røde Sofa er ment å være et møtepunkt hvor studentene kan møte Fagforbundet, Karrieresenteret og Studentparlamentet for å tilegne seg informasjon om arbeidslivet. Fagforbundet fokuserer spesielt på lov- og avtaleverk, og hjelper studenter med hvilke rettigheter de har i forhold til arbeidslivet.