Bruk stemmeretten - Fagforbundet

Bruk stemmeretten

Wenche Dahl
(Foto: Fagforbundet Oslo)

Siv Jensen innrømmet endelig FrPs eldrepolitikk, skriver leder i Fagforbundet Nordstrand, Wenche Dahl i ett leserinnlegg i Nordstrands blad.

Siv Jensen innrømmet endelig FrPs eldrepolitikk. På Dagsrevyen nå nylig ble Siv konfrontert med den kritikken som er kommet om forholdene ved Ammerudhjemmet i Oslo og hun svarer at Ammerudhjemmet er privat og det kan jo ikke kommunen ta ansvar for!
Det er jo nettopp det som er problem med FrPs politikk, de ønsker alle sykehjem, og andre tjenester privatisert. Men Siv, dere har allikevel ansvaret for dem som bor på dette hjemmet. I kontraktene med de private sykehjemmene er det kommunen som setter standarden, det er kommunen som sier hvor mye man er villig til å betale for en god tjeneste. Det billigste anbudet vinner som regel, og da blir rammene trange, uavhengig om det er privat eller kommunalt.

Det er vel og bra med god kultur til de eldre, men først må det en forsvarlig bemanning til, både på sykehjemmene og i hjemmetjenestene. Ja takk begge deler, sier vi.