Vellykket kurs i marka - Fagforbundet

Vellykket kurs i marka

Over to dager i april avholdt Seksjon samferdsel og teknisk kurs i Maridalen om: Stell og vedlikehold, verneutstyr og arbeidsteknikk ved bruk av motorsag.

Kurset ble avholdt i Maridalen tirsdag 21.04.09 og onsdag 22.04.09. Kurset innebar opplæring i flere aspekter ved bruk av motorsag. I tillegg til felling og kvisting av trær fikk deltakerne innføring i filing av kjede og generelt vedlikehold av saga samt riktig verneutstyr.

De fremmøtte viste entusiasme og stor vilje til å lære, sier kurs ansvarlig, Thomas Eliassen fra seksjonsstyret. - Kurset har mottatt utelukkende positive tilbakemeldinger på alle punkt. Det eneste noen hadde å utsette på noe som helst var at de gjerne så at kurset gikk over to dager slik at man kunne få en hel dag til felling.

Instruktør Frank Thomassen fra Friluftsetaten fremsto som svært profesjonell og informativ. Han viste evne til å formidle sin brede kunnskap på en lettfattelig måte. Alle deltakere fikk sine spørsmål besvart og forventninger innfridd. Alt i alt var kurset meget vellykket begge dager.

Hvordan deltagerne i fra Skoleetatens fagforening oplevde kurset kan du lese mer om i vedlegget til høyre hentet fra Fagforbundet Utdanningetatens avis, Skoleklubba.