Når man er høyt oppe er det langt ned - Fagforbundet

Når man er høyt oppe er det langt ned

Klatrevegg
Etter møtets første dag konkurrerte de ungdomstillitsvalgte i femkamp (Foto: Fagforbundet Oslo)

Ungdomskonferansen til Fagforbundet Oslo ble avholdt ved Sarpsborg Quality Hotell 5. og 6. februar. Det var en ungdomskonferanse som var fylt med spenning fra konferanserommet til klatreveggen.

20 ungdomstillitsvalgte og 8 gjester huset konferansen i 2009 blant gjestene var gode kamerater fra SU og AUF, og to representanter fra vårt søsterforbund i Moskva som var spesielt invitert til konferansen.

Selve konferansen ble avholdt over 2 dager, her var det gode diskusjoner om hva vi skal drive med i 2009 til 2011. Det ble laget 5 uttalelser og en god handlingsplan. For at vi skulle få et bredere fokus var Helen Andreassen og Signe Ropeid Sæbø lederne for henholdsvis AUF - og SU Oslo invitert til å holde hilsningstaler.

Linn Hemmingsen vår El Jefe y Commandante (leder i Fagforbundet Ungdom) snakket om boligsituasjonen i Norge og h hvilke utfordringer vi har.

På kvelden var det duket for femkamp! Det ble delt opp i lag og kampropene  dundret gjennom Super Land, her skulle det fightes til siste mann. Lagene måtte gjennom klatring, dansematte, minigolf, fotball og leke Cathrine Zeta-Jones i Entrapment. Det viste seg fort at noen muligens hadde vært innbruddstyv i sitt forrige liv.

Super Spasibas gikk av med lagseieren og fikk en flott premie.

Det hele ble avrundet med en god middag og en hyggelig aften.