Gerd-Liv Valla er hovedtaler 8. mars - Fagforbundet

Gerd-Liv Valla er hovedtaler 8. mars

- Kvinnebevegelsen trenger damer som ikke er redd for å stikke seg frem, og som står for klare politiske standpunkter. Vi har sett på hva hun står for, og vi har fortsatt stor bruk for henne, sier Ane Stø, talskvinne for 8. mars-komiteen til Klassekampen. Fagforbundet Oslo oppfordrer alle medlemmer til å bli med å markere den internasjonale kvinnedagen 8.mars 2008! Vi stiller med fanen på Youngstorget fra markeringens begynnelse kl. 16.00. Det blir også appell om likelønn ved Lisbeth Normann, leder i Norsk Sykepleierforbund Årets hovedparoler finner du på våre hjemmesider, alt om arrangementer i uka før 8. mars og på kvelden etter toget kan du lese om på http://www.ladyfest.no

Årets hovedparoler:
Kriminaliser horekundene NÅ!
Hev kvinnelønna! Likelønn nå!
6-timers normalarbeisdag med full lønnskompensasjon!
Likestill skift og turnus nå!
Avtalefestet pensjon skal bestå! Det gir vi oss aldri på! Befolkningsveksten begynner ikke alltid på soverommet - Ja til assistert befruktining for lesbiske!
Nei til abortregister! Forsvar abortloven!
Fred og trygghet for afghanske kvinner! Hent soldatene hjem!
Til kamp mot kjønnslemlestelse!
Ikke "bare flørting" - si nei til seksuell trakassering!
Kamp mot incest og seksuelle overgrep mot barn!
Rosa prinsesser og tøffe superhelter? Nei til snevre barndommer!
Full barnehagedekning! Flere førskolelærere!
Ja til likelønn! Veto mot EUs tjenestedirektiv!