IKT-elever i fokus - Fagforbundet

IKT-elever i fokus

marenpkubben2.jpg

Responsen var positiv, mange møtte opp og besøket varte lenger enn forventet. Det var en god dag for yrkesseksjonen og ungdommen.

Nylig var yrkesseksjonen for kontor og administrasjon, og ungdomstillitsvalgt på besøk hos Kuben yrkesarena. Målet var å snakke med IKT-elever om hvem Fagforbundet er og hva vi står for. Det var rundt 50 ungdommer som tok turen. I tillegg pratet vi om sommerjobb og arbeidskontrakter, samt erfaring fra LO sommerpatrulje. Mange av elevene skal ha sommerjobber så dette passer perfekt.

– Dette gikk veldig bra. Vi skulle egentlig vært der i 20 minutter, men det ble langt over timen. Vi fikk snakket med mange og det er viktig, sa leder av seksjon for kontor og administrasjon, Espen Petersen.

– Å reise på slike besøk er viktig for å synliggjøre Fagforbundet og møte engasjert ungdom på deres arena. Dette er viktige arbeidsplasser for fremtiden som bare gjør det ekstra givende, sa Petersen videre.