Vil kjempe for sykelønnsordningen - Fagforbundet

Vil kjempe for sykelønnsordningen

Fagforbundet Oslo er opprørt over Bjarne Håkon Hanssen og regjeringa. - Endringene de kommer med er uakseptable, sier leder Mari Sanden.

Forslaget fra regjeringa går ut over de svakeste på arbeidsmarkedet. - Det blir vanskeligere for alle som er utsatt for sykdom å få jobb, fortsetter Sanden. - Hvilke arbeidsgivere er det som er villige til å gi utsatte arbeidstakere en sjanse når de risikerer å få en kjemperegning i fanget? Det er bare et inkluderende arbeidsliv som kan gi alle en sjanse i arbeidsmarkedet, påpeker Sanden.

- Vi er forbannet over måten Bjarne Håkon Hanssen og regjeringa bryter avtaler på, sier Sanden. Hun viser til den klare avtalen LO og de andre organisasjonene hadde med regjeringa om at alle endringer i avtalen skulle varsles og diskuteres med partene i arbeidslivet. - Dette er en måte å oppføre seg på som er helt uakseptabel, fortsetter hun.

Som om dette ikke var nok, opptrer de i tillegg både utrolig arrogant og løgnaktig.  I tillegg til avtalebrudd og feilaktige påstander, representerer også forslaget et fullstendig brudd på lovnader som ble gitt før valget. Vi kan forsikre Martin Kolberg om at denne type kjærlighetserklæringer vil vi ikke ha og opprøret mot endringen i sykelønnsordningen kommer ikke til å gå over!

- Vi kan ikke akseptere dette. Her finnes det bare et alternativ, det er et at Bjarne Håkon Hanssen trekker tilbake forslaget. Fagforbundet Oslo og resten av LO-familien kommer til å fortsette protestene, avslutter Sanden.