Teknisk Fagforening Oslo på plass etter Veireno-skandalen - Fagforbundet

Teknisk Fagforening Oslo på plass etter Veireno-skandalen

img_0741.jpg
Teknisk Fagforening Oslo er på plass for å snakke med Oslo kommunes nye ansatte. (Foto: Fagforbundet Oslo.)

Kommunen overtok 20. februar søppelhåndteringen etter flere år med konkurranseutsetting.

Teknisk Fagforening Oslo er på plass for å snakke med Oslo kommunes nye ansatte. Mange av disse trenger bistand og fagforeninga ønsker å bidra så godt som overhode mulig. Fagforbundet har lenge ment at avfallshåndteringen i Oslo burde vært kommunal. Nå vil Fagforbundet se fremover og stå sammen med de tidligere Veireno-ansatte.

På lag med de ansatte

Nylig var Thomas Eliassen (bilde), Håvard Engebretsen og Terje Strømsnes på Alna hvor søppelkjørerne starter arbeidsdagen. I tiden fremover kommer fagforeninga til å ha en bemannet brakke på plassen under vaktskiftene daglig.

Terje Strømsnes fagforeningas leder sier at det er på denne måten de ønsker å være synlige og letere få kontakt med de som har behov for det. Nå skal endelig renovatørene oppleve å få et bedre regulert arbeidsliv i motsetning til tidligere. Vi er på lag med de ansatte og det vil vi alltid være, sier han.