Fordømmer terror og voldshandlinger - Fagforbundet

Fordømmer terror og voldshandlinger

Fagforbundet reagerer med avsky og forferdelse på terrorangrepene i Brussel. Terroren rammer uskyldige mennesker og fører til store lidelser og sorg.

Handlingene skaper frykt, utløser sinne og innskrenker vanlige menneskers frihet. Motsetningene øker, samfunnene reagerer med mer overvåking, mistenksomhet og politi.

Internasjonal fagbevegelse fordømmer terrorangrepene i Brussel og uttrykker på nytt sitt engasjement for fred, mot terror og voldshandlinger som ikke har plass i demokratiske samfunn.

Se også: – Alle norske LO-ansatte i Brussel er i god behold (frifagbevegelse.no)

Fordømmer handlingene

Fagforbundet er medlem av Public Services International (PSI) som organiserer arbeidstakere i offentlige virksomheter over hele verden. I en kommentar fordømmer de terrorangrepet på det sterkeste, og uttrykker sin dypeste medfølelse til familiene som er rammet av terroren, og venner av disse. Les PSIs kommentar til Brussel-terroren her:

"PSI General Secretary Rosa Pavanelli and EPSU General Secretary Jan Willem Goudriaan, whose headquarters are in Brussels, convey their sympathy, solidarity and support to all Belgian workers and trade unions, saluting the commitment of the health and emergency services, police and the army in these very difficult circumstances.

These attacks are meant to inspire fear and hatred, pushing towards a spiral of ever more violence. The perpetrators of these heinous crimes, and those who support them, have to be identified and brought to justice, but we must also tackle the root causes of this terror. PSI and its affiliates around the world stand united and in solidarity for peace, tolerance, justice and a better future for all."

Les hele kommentaren hos PSI