Nettverk for Aktivitetsskolen setter fokus på ufrivillig deltid - Fagforbundet

Nettverk for Aktivitetsskolen setter fokus på ufrivillig deltid

aksnettverk.jpg

Byrådet ønsker å tilby flest mulig hele og faste stillinger, dette var tema for nettverksmøtet 19. januar. Neste møte er tirsdag 15. mars, alle medlemmer som jobber i AKS er velkommen

Tirsdag 19. januar arrangerte seksjon kirke, kultur og oppvekst, nettverksmøte for ansatte i aktivitetsskolen. Medlemmer fra flere bydeler møtte opp. Det ble det diskutert hvordan vi kan få til en helhetskultur i AKS/ skole. Ved flere skoler har de fått til dette, mens andre steder igjen påstår ledelsen at dette er nærmest en umulig oppgave. Byrådet ønsker å tilby flest mulig hele og faste stillinger. De vil jobbe for å fjerne ufrivillig deltid og for å etablere en heltidskultur i Oslo kommune. Dette mener AKS - nettverksgruppa og Fagforbundet er mulig å få til og bidrar gjerne med argumentene.

Seksjon kirke, kultur og oppvekst i Oslo arrangerer jevnlige nettverksmøter for ansatte i aktivitetsskolen. Alle medlemmer er velkomne. Her diskuterer vi forskjellige utfordringer ansatte har i løpet av arbeidsdagen. Neste møte er tirsdag 15. mars kl 9 - 11 (frokost fra kl 8.30)

Sted: Fagforbundet Oslos kurslokaler i Apotekergata 8. ( Stortinget t-bane, utgang Akersgata)

Påmelding innen mandag 14.03 til fylke_oslo@fagforbundet.no
Eller randi.faerevik@fagforbundet.no tlf 92438751