Takk for innsatsen! - Fagforbundet

Takk for innsatsen!

Raymond Johansen
(Foto: Yann Aker +47 92011066)

Fagforbundet Oslo takker alle tillitsvalgte og medlemmer som har bidratt i valgkampen og stemt for et politisk skifte i Oslo.

-Tillitsvalgte og medlemmer i Fagforbundet Oslo har gjort en kjempeinnsats, som kan vise seg å være avgjørende for hvem som styrer Oslo de neste fire årene, sier Roger Dehlin som er nestleder i Fagforbundet Oslo.

Verken den røde eller den blå blokken har flertall etter gårsdagens valg. Av de 59 representantene i bystyret så har Arbeiderpartiet, SV og Rødt samlet fått 26 representanter, mens Høyre, Venstre, KrF og Frp har fått til sammen 28 representanter. Miljøpartiet De Grønnes (MDG) 5 representanter kan dermed avgjøre om det er venstresiden eller høyresiden som skal styre Oslo i samarbeid med MDG.

Dersom MDG kommer til enighet med Arbeiderpartiet, SV og Rødt blir det et nytt byråd i Oslo. I så fall vil vi få et byråd som ikke er ledet av Høyre for første gang på 18 år.

Fagforbundet Oslo har et stort håp om en ny politisk kurs for byen med et byrådet ledet av Arbeiderpartiets Raymond Johansen. -Vi venter spent på forhandlingene og håper på et skifte, slik Oslos befolkning har bedt om, forteller Dehlin.

Se også Fagbladet: Raymond Johansen (Ap) startet drøftelser med opposisjonen