Oslo Pride og Skeive dager 2015 nærmer seg - Fagforbundet

Oslo Pride og Skeive dager 2015 nærmer seg

LO. parade. pride
Illustrasjonsbilde (LO).

LO skal som vanlig være tilstede på Oslo Pride, både med stand og egen seksjon i paraden. Fagforbundet Oslo oppfordrer alle medlemmer til å delta i paraden eller bidra på LO-standen.

LO vil være med å markere et mer åpent og inkluderende samfunn der det er rom for at folk at være akkurat den de ønsker å være. Forskning viser at folk føler at de kan være seg selv i mindre grad på jobb enn ellers i livet. Det bør vi tillitsvalgte jobbe for å få endret. Derfor er arenaer som Oslo Pride viktig for LO å være tilstede på.

Det er behov for at folk er med å stå på stand på. Der møter man andre fra LO, deler ut kjærlighet, quiz, ballonger og tyggis. Det vil også være salg av paraplyer.

Stand skal bemannes fra kl 15.00-21 på onsdag 23. juni, og fra kl 12.00-21.00 torsdag-lørdag. Du velger selv hvor mange timer, men det oppfordres til vakter på 3-4 timer. Meld deg på til LO Oslo og Akershus: berit.madsen@lo.no

Pride Park er i Spikersuppa, så det kommer nok til å bli mye folk.

Årets parade går fra Platousgate på Grønland lørdag 27.juni kl. 13. Vi oppfordrer til å gå i LO-seksjonen. Det blir brannbil og lasteplan med dansing. Alle som vil kan få være på planet og danse, men de må være tidlig ute før det blir fullt.

På lasteplanet kan man være kledd akkurat som man vil, enten det er paljetter og fjær eller jeans og genser. LO har t-skjorter som deles ut.

Mer info: http://www.oslopride.no/oslo-pride-parade-2015/

Tema for Oslo pride i år er kjønn: Det er ikke mulig å gjøre kjønn feil. Dette er en hyllest til oss alle, men spesielt til deg som er transperson, feminin mann eller maskulin kvinne, til deg som er queer, dragking eller queen. Vi er mange som møter sosiale sanksjoner fordi vi utfordrer normene for kjønn. Bli med oss og utvid rammene for kjønn – til det beste for alle – skeiv som streit.