Studietur til Palestina 5. juni - 14. juni - Fagforbundet

Studietur til Palestina 5. juni - 14. juni

Fagforbundet helse, sosial og velferd Oslo og Fagforbundet Oslo arrangerer studietur til Palestina .

Til fagforeninger Fagforbundet Oslo.

Nå nærmer det seg påmeldingsfrist til studieturen til Palestina som Fagforbundet helse, sosial og velferd Oslo og Fagforbundet Oslo arrangerer. Vi har tidligere skrevet påmeldingsfrist 1. mai. Flyselskapet krever imidlertid at vi sender inn endelig liste med navn 30. april. Vi ber derfor om at de konkrete påmeldingene kommer innen 30. april..

Vi vil reise med Turkish Airline og avreise vil være fra Gardermoen fredag 5. juni kl. 12.20, med ankomst Tel Aviv kl. 20.20. Vi lander på Gardermoen igjen 14. juni kl. 23.00.

På turen vil vi bo både i Jerusalem og i Ramallah. Vi vil også ha turer rundt på Vestbredden og i tillegg til Jerusalem og Ramallah bl.a. besøke Hebron, Nablus, og med egne øyne se konsekvensene av okkupasjonen. Vi vil møte Norsk Folkehjelps samarbeidspartnere, fagforeningsaktivister, flyktningeleire, menneskerettighetsgrupper og politiske aktivister. Vi vil oppleve checkpoints, apartheid-muren og ulovlige israelske bosetninger men vi vil også møte fantastiske mennesker som tross undertrykkelsen fortsetter og kjempe for et fritt Palestina.

Når alle påmeldingene er kommet vil de enkelte deltakerne få mer detaljert program og annen informasjon om turen. Vi legger også opp til at vi skal ha minst ett møte i forkant hvor vi kan diskutere alle sider ved turen og situasjonen i Palestina.

Vi har ikke fått nøyaktig pris på billetter o.l, men turen vil koste ca. 13 000,- pr. person.

Hvis noen allerede nå vil starte med å lese seg litt opp på dagens situasjon, er det noen gode nettsider her:

For mer informasjon og påmelding:
Stein Asthøy tlf: 909 10 746, e-post: stein@fagforbundet148.no

Stein Olav Ringen tlf: 918 89 503, e-post: stein.olav.ringen@fagforbundet.no