Artistene klare til Musikk for Gaza - Fagforbundet

Artistene klare til Musikk for Gaza

• marthevalle
  • musikkforgaza

Karpe Diem, Marthe Valle, Stein Torleif Bjella, Don Martin & Nilsenbanden, Kaja Gunnufsen, Samsaya, Nosizwe er blant artistene som kommer

Artister:
Karpe Diem
Don Martin & Nilsenbanden,
Kaja Gunnufsen
Samsaya
Nosizwe
Rim Banna
Marthe Valle
Mannskoret
Fay Hau Wildhagen
Stein Torleif Bjella

Mads Gilbert kommer for å sende en hilsen fra Oslo til Gaza. Nyankomne fra Palestina, Liv Tørres i Norsk Folkehjelp og Mette Nord i Fagforbundet, vil holde appeller.

Gaza er på størrelse med Oslo. Det bor 1,8 millioner mennesker der, gjennomsnittsalderen er 17 år. Sperret inne. Uten mulighet til å reise noe annet sted. De fleste er barn. Barn som for tredje gang siden 2008 opplever bomberegnet. Mer enn 2000 døde, over 470 er barn og 10 000 er fysisk skadet. Omfanget av de psykiske skadene vet ingen.

Et svar på krigen er en solidaritetskonsert til støtte for det palestinske folk. Et gratis kulturarrangement som er åpent for alle. Et arrangement fylt med håp, engasjement og positivitet, om at freden nå skal holde. Vi ønsker å vise det palestinske folk at Oslo bryr seg. Derfor støtter Fagforbundet Oslo konserten, driver aktivt solidaritetsarbeid i Palestina, og oppfordrer alle medlemmer til å ta med seg venner og kjente og komme på konserten.

Oppdatert informasjon får du på arrangementets Facebooksider og Fagforbundet Oslos hjemmesider

Norsk Folkehjelp, Fagforbundet, Fagforbundet helse, sosial og velferd, Industri Energi, El og It forbundet, Fellesorganisasjonen,Norsk fengsels- og friomsorgsforbund, Fellesforbundet, Norsk lokomotivmannsforbund - avdeling Oslo og LO er arrangører.