Vi inviterte Bjølsen AKS på kino - Fagforbundet

• img_0596
  • img_0600
  • img_0604

Fagforbundsuka: vi inviterte Bjølsen AKS på kino for å vise hvilke muligheter det lille ekstra kan gjøre for å gi god kvalitet på tjenesten.

Kvalitet er viktig for Fagforbundet. På kommunens AKS er det stram økonomi og store forskjeller fra skole til skole. På Bjølsen AKS må de belage seg på aktiviteter som er gratis.

Fagforbundet mener at ferietilbudene AKS gir for sine barn er veldig viktig. Ikke alle barn får mange gode ferieopplevelser. Når de andre klassekameratene kommer tilbake fra ferier og forteller om eksotiske turer og spennende aktiviteter, er det barn som har tilbragt ferien hjemme uten stort å fortelle. Ved å gi alle barna et godt og gratis aktivitetstilbud gjennom aks, kan alle ha noe å fortelle når ferien skal summeres opp etter skolestart.

Vi tok med oss 17 barn fra Bjølsen AKS, i hovedsak barn på 1. og 2.trinn, på kino. Vi så filmen "Torden og Magi". Filmen var både spennende, søt og morsom. Barna fikk også popcorn og noe å drikke. Alle var enige om at det var en bra film og popcorn smakte kjempegodt! Etter filmen fikk alle med seg et lite kosedyr, før vi tuslet bort for å ta 20-bussen hjem igjen til Bjølsen.